کد خبر: 930505
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
دستور دیوان محاسبات به وزارت ورزش
دیوان محاسبات کشور از وزارت ورزش خواست تا اسامی رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی را هرچه سریع‌تر اعلام کند.
شيوا نوروزي
دیوان محاسبات کشور از وزارت ورزش خواست تا اسامی رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی را هرچه سریع‌تر اعلام کند. با اینکه بیش از دو ماه از تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته‌ها می‌گذرد، اما هنوز هیچ مدیر ورزشی از سمتش کنار نرفته و حتی عده‌ای تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف پست ریاست‌شان را حفظ کنند. دستور اکید دیوان محاسبات، وزارتخانه ورزش و جوانان را ملزم به اجرای هرچه سریع‌تر این قانون کرده است. با تصویب قانون منع حضور مدیران بازنشسته در پست‌های دولتی، ۱۲ رئیس بازنشسته فدراسیون‌ها باید از پشت میز ریاست‌شان بلند شوند و جای خود را به مدیران دیگر بدهند. این در حالی است که برخی از این رؤسا برای بقا همچنان می‌جنگند و بعضاً پای فدراسیون‌های جهانی را نیز وسط کشیده‌اند. از طرفی یکی، دو مدیر بازنشسته نیز در مصاحبه‌هایشان از سپردن مسئولیت به جوان‌تر‌ها استقبال کرده‌اند، با این حال تاکنون حتی یک نامه استعفای خودجوش نیز به دست وزیر ورزش نرسیده است! دیوان محاسبات در نامه خود بر اجرای تمام و کمال قانون در تمامی فدراسیون‌ها تأکید کرده است.

تأکید دوباره داورزنی
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش ابراز امیدواری کرد با روشن شدن تکلیف ریاست فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی برای المپیک توکیو به خوبی انجام شود. در شرایطی که افرادی برای رسیدن به اهداف خود به مجامع بین‌المللی متوسل شده‌اند، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف بر اجرای قانون مصوب مجلس در ورزش تأکید کرده است: «این قانون ابلاغ شده و هر نهادی که از دولت، حتی کمترین پول را دریافت می‌کند شامل این قانون می‌شود. طبیعی است، وزارت ورزش با هماهنگی همه نهاد‌ها به دنبال اجرای این قانون خواهد بود. این کار را به نحوی انجام خواهیم داد تا در محافل بین‌المللی دچار مشکل نشویم. باید تعامل کنیم تا فدراسیون‌ها زودتر به ثبات برسند و برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنند.» داورزنی در ادامه در خصوص حساس شدن FIVB و IOC نسبت به موضوع بازنشستگی رئیس فدراسیون والیبال هم اینطور توضیح داده است: «تا جایی که من در جریان هستم والیبال مکاتبه‌ای انجام نداده، بلکه به صورت تلفنی سؤالی را پرسیده است. آن‌ها به دنبال ایجاد مشکل نبودند و در خصوص اساسنامه سؤال کردند و در مقابل فدراسیون جهانی نیز این موضوع را از IOC پیگیر شده است. من هم عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم، از من هم سؤال کردند که تلاش کردم شرایط را به صورت کامل به آن‌ها توضیح دهم.»

فوتبال خصوصی، ارز دولتی
رئیس فدراسیون فوتبال از جمله رؤسای بازنشسته‌ای است که با تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی باید از سمتش دل بکند. مهدی تاج در حالی مشمول قانون بازنشسته‌ها می‌شود که خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند، اما بر خصوصی بودن فدراسیون متبوعش تأکید دارد. مدیران فدراسیون فوتبال معتقدند این رشته پولی از دولت دریافت نمی‌کند، به همین خاطر قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته شامل حال تاج نمی‌شود.
این ادعا در شرایطی مطرح شده که فوتبالی‌ها آشکار و پنهان از کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند. تلاش برای گرفتن ارز دولتی تنها یکی از این موارد است. در روز‌هایی که تیم‌های ورزشی برای اعزام‌های برون‌مرزی خود به دنبال گرفتن ارز ثانویه هستند تا حداقل با ترکیب کامل به مسابقات اعزام شوند، مدیران فوتبالی نیز برای حل مشکلات مالی خود سعی می‌کنند ارز دولتی بگیرند. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال نیاز مبرم این رشته به پول و نرسیدن درآمد‌های فیفا به ایران را دلیل تلاش برای گرفتن ارز دولتی عنوان می‌کند. ایسنا در گزارشی به نقل از علی سلیمانی نوشت: «با توجه به زمان باقیمانده تا شروع جام ملت‌ها در صورت عدم تأمین اعتبار لازم به خصوص نسبت به وضعیت رقبای حاضر در جام ملت‌ها شرایط آماده‌سازی بسیار متفاوت و سخت خواهد بود. همین شرایط سخت برای تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و بانوان نیز وجود دارد. در صورتی که بخواهیم انتظارات مردم و مسئولان را برآورده کنیم، باید مشکلات مالی چه از طریق فیفا و چه از طریق بانک مرکزی و ... مرتفع شود. امیدواریم بتوانیم حداقل ارز مورد نیاز خود را به قیمت مصوب از دولت دریافت کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار