کد خبر: 930496
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای احیای دوباره کارت‌های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: احیای دوباره کارت سوخت می‌تواند در جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت مؤثر باشد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای احیای دوباره کارت‌های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: احیای دوباره کارت سوخت می‌تواند در جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت مؤثر باشد.
اسدالله قره خانی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه احیای کارت سوخت از مدت‌ها قبل در رسانه‌ها مطرح شده‌است، افزود: بالا رفتن مصرف سوخت به دلیل افزایش سفر‌های تابستانی نبوده‌است. وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات تابستانی به علت افزایش نرخ ارز قاچاقچیان به فکر قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه شرقی و جنوبی افتادند، اظهارداشت: احیای کارت‌های سوخت، عامل کاهنده قاچاق این کالای با ارزش است. نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق تبصره ۱۷ لایحه بودجه استفاده از کارت سوخت یا افزایش نرخ سوخت رأی نیاورد و حذف شد.
وی با تأکید بر اینکه احیای دوباره کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت نقش‌آفرین است، گفت: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال ۸۸ به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده‌است. قره‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره‌گیری از کارت سوخت نمی‌تواند مصرف سوخت را کنترل کند؛ چراکه باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می‌گیرند.
وی اظهار داشت: گروه اول را کسانی در بر می‌گیرد که خودرو‌های آن‌ها با حجم موتور بالای ۲ هزار سی‌سی بوده و گروه دیگر نیز کسانی را شامل می‌شود که طی سال‌های اخیر خودرو خریداری کرده‌اند که تعداد آن‌ها هم زیاد است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حفظ حقوق افراد گروه دوم باید تمهیداتی ویژه اندیشیده شود، ادامه داد: برای احیای دوباره کارت‌های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
وی در پایان با اعلام این مطلب که دو دیدگاه در مجلس درباره اختصاص سهمیه سوخت وجود دارد، یادآور شد: طبق یک دیدگاه سوخت به خودرو و طبق دیدگاه دیگر باید به شماره ملی افراد اختصاص یابد که هنوز دراین باره تدابیری اندیشیده نشده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار