کد خبر: 930487
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
پوشش اخبار بی‌بی‌سی فارسی همواره با جهت‌گیری خاص همراه است و همواره هم ادعای بی‌طرفی می‌کند.
پوشش اخبار بی‌بی‌سی فارسی همواره با جهت‌گیری خاص همراه است و همواره هم ادعای بی‌طرفی می‌کند. این روش از دیرباز مورد انتقاد جریان انقلابی داخل کشور بود و پس از حمله تروریست‌ها به رژه اهواز و پرهیز بی‌بی‌سی فارسی از به کار بردن وصف تروریستی برای این حمله، حجم انتقادات از جریان حزب‌اللهی فراتر رفت و برخی کاربران دیگر فضای مجازی هم به بی‌بی‌سی تاختند تا جایی که مجبور به توضیح (گرچه ناموجه و کذایی) در مورد پروتکل خود شد. این اتفاقات در کنار اتفاقی که اخیراً در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد و طی آن دولت عربستان یک روزنامه‌نگار عربستانی (جمال خاشقجی) را که گویا اختلاف‌نظر‌هایی با ولیعهد داشت، سلاخی کرد، دستمایه نقد طنز، اما واقعی تعدادی از کاربران توئیتر به بی‌بی‌سی فارسی شد.
ابتدا یکی از کاربران با انتشار فیلم مسئولان کنسولگری عربستان که داخل کمد کنسولگری را به خبرنگاران نشان می‌دهد، نوشته: «محمد عتیبی، کنسول آل سعود در استانبول، در حضور خبرنگاران ثابت می‌کنم که جمال خاشقجی داخل کمد کنسولگری نیست. اگر قانع نشدید، دیگه واقعاً مشکل از خودتونه.»
کاربر دیگری پرسیده که: «به نظرتون اگر این اتفاق در کنسولگری ایران افتاده بود الان بی‌بی‌سی بر اساس پروتکل‌هایش چه می‌کرد؟» و جواب گرفته که «بی‌بی‌سی به نقل از افراد حاضر در محل می‌گفت: بوی خون به شدت در هوای اطراف و داخل کنسولگری استنشاق میشه. یه عکس هم از چاقو‌ها و رنده موجود در آشپزخانه کنسولگری منتشر می‌کرد و می‌گفت: احتمالاً با همین‌ها قطعه قطعه و رنده‌اش کرده‌اند.»
کاربر دیگری نوشته: «کسری ناجی یک انگشت خودش رو با ساطور قطع می‌کرد که بیننده رو در اتمسفر قضیه قرار بده.» و دیگری ادامه داده: «به خدا الان بی‌بی‌سی داشت مدلسازی می‌کرد چطور باید یک انسان رو به طوری قطعه قطعه کرد که بشه توی ۱۰-۱۵ چمدون جاسازی کرد. یه فیلم انیمیشن مشدی هم درست کرده بودند. با یک کارشناس مثله کردن از واشنگتن هم ارتباط مستقیم ویدئویی برقرار کرده بودند تا راجع به شگرد‌های رنده کردن انسان صحبت کنه.»
و دیگری از برنامه نوبت شمای بی‌بی‌سی در آن صورت نوشته: «نوبت شما؛ اگر تجربه تکه‌تکه کردن کسی رو دارید (قصابی گاو و گوسفند هم قبوله) با ما تماس بگیرید و از تجربه‌تون صحبت کنید. - خب اولین تماسمون کامبیز هست از ساحل ایذه که قصاب بازنشسته واحد هوافضای سپاه پاسداران بوده با ۵۰ سال سابقه...» که اشاره به دروغ شبکه سلطنت‌طلب من و تو در مورد ورود نیرو‌های سپاه از طریق دریای ایذه به این شهر برای کنترل آشوب‌ها دارد، در حالی که ایذه اصلاً دریا ندارد. اغلب هم رسانه‌های ضدانقلاب کسی را به عنوان بازنشسته سپاه یا وزارت اطلاعات که بعداً از جمهوری اسلامی رویگردان شده، معرفی می‌کنند که کلامش مورد پذیرش باشد و البته بر ادعای افزایش رویگردانی از رژیم! صحه بگذارد! یکی از کاربران هم با توجه به آنکه بی‌بی‌سی مدعی شده بود طبق پروتکلش استفاده از واژه تروریستی در مورد حملات این چنینی ممنوع است، نوشته: «طبق پروتکل‌های بی‌بی‌سی استفاده از کلمه خاشقجی ممنوعه؛ اگه قبلاً هم استفاده شده، اشتباه بوده!»
این روایت‌ها شاید خنده‌دار باشد، اما مشی واقعی بی‌بی‌سی فارسی در مواجهه با اخبار مربوط به ایران همین قدر جهت دهی شده و مغرضانه است و بدترین قسمت ماجرا این است که کسانی که در بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کنند، ایرانی هستند، اما علیه ایران!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
به هر حال شیوه و سیستمی که بی بی سی در انتشار خبر در پیش گرفته بسیار پیشرفته ست، اونا مدام از شک و تردید ها می گویند تا خواننده را به سمت اطمینان سوق دهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار