کد خبر: 930485
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
پیام تسلیت سردار سلیمانی به سید حسن نصرالله
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال درگذشت مادر شهید «عماد مغنیه» پیام تسلیتی برای سید حسن نصرالله ارسال کرد. آمنه سلامه مادر شهیدان جهاد، فؤاد و عماد مغنیه و مادربزرگ شهید جهاد مغنیه دوشنبه شب در لبنان دار فانی را وداع گفت.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال درگذشت مادر شهید «عماد مغنیه» پیام تسلیتی برای سید حسن نصرالله ارسال کرد. آمنه سلامه مادر شهیدان جهاد، فؤاد و عماد مغنیه و مادربزرگ شهید جهاد مغنیه دوشنبه شب در لبنان دار فانی را وداع گفت.
به گزارش المیادین، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال درگذشت حاجیه «آمنه سلامه» مادر «شهیدان مغنیه» برای حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی ارسال کرد. بر اساس این گزارش، در این پیام سردار سلیمانی ضمن تسلیت به سید حسن نصرالله به دنبال درگذشت مادر شهید عماد مغنیه آورده است: آن مادر بزرگوار، منبع فیض و رحمت الهی بود. از آن مادر باید به عنوان «مادر حزب‌الله» یاد کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه آورده است: مادر شهید عماد مغنیه یک زن اسطوره‌ای بود که از اسلام، لبنان و مقاومت دفاع کرد و رعب و وحشت را بر صفوف صهیونیست‌ها حاکم ساخت. مادر شهید عماد مغنیه، خود، خانواده‌اش و فرزندانش را فدای اسلام، لبنان و مقاومت کرد. او تنها مادر عماد و برادرانش نبود، او مادر تمام شهدای لبنان بود. این مادر بزرگوار روزی در دفاع از مقاومت سست نشد.
سردار سلیمانی همچنین افزوده است: من این ضایعه بزرگ را به سید حسن نصرالله و خانواده مغنیه که شهدای زیادی را در راه اسلام داده است و همچنین به ملت لبنان و مقاومت تسلیت می‌گویم.

مادر شهیدان مغنیه در یک نگاه
آمنه سلامه معروف به «ام عماد» مادر فرمانده شهید عماد مغنیه و نیز مادر شهیدان فؤاد و جهاد مغنیه است. او نوه‌اش را هم در راه مقاومت از دست داده است و حالا آنچنان که قاسم سلیمانی نوشته است او مادر حزب‌الله است و الگویی برای زنان در لبنان و منطقه. تاریخ مقاومت‌ام‌عماد را فراتر از مادر سه شهید می‌داند، شهدایی که همگی آن‌ها در مسیر آزادسازی فلسطین و محور مقاومت منطقه به شهادت رسیده‌اند. خانم آمنه سلامه مربی نسلی از عناصر مقاوم بود که در برابر اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.
سه فرزند وی یعنی عماد و جهاد و فؤاد در مسیر مقاومت جان خود را از دست دادند و جهاد عماد مغنیه نوه وی و فرزند شهید مغنیه نیز مدتی بعد از پدر و عمو‌های خود به خیل شهدای این خانواده با کرامت پیوست. جهاد در سال ۱۹۸۴ به فیض شهادت نائل شد و ۱۰ سال بعد فؤاد در انفجاری تروریستی در ضاحیه بیروت به برادر شهیدش پیوست. عماد مغنیه نیز در سال ۲۰۰۸ در سوریه ترور شد. جهاد عماد مغنیه نیز در سال ۲۰۱۵ در قنیطره سوریه شربت شهادت را نوشید.
فائز مغنیه پدر عماد مغنیه نیز سال گذشته بعد از تحمل سختی‌های عظیم ناشی از شهادت فرزندانش از دنیا رفت و طولی نکشید که آمنه سلامه نیز به همسر خود پیوست. آمنه سلامه از ابتدای مسیر مقاومت در لبنان اقدام به تشریح و انتشار افکار سید محمد باقر صدر در میان زنان مقاومت کرد و توجه ویژه‌ای به آرمان فلسطین و محوریت این آرمان در جهان اسلام داشت. نزدیکان به خانواده مغنیه روایت می‌کنند که ایشان در تمامی مراحل کاری شهید عماد مغنیه در چارچوب مقاومت قرار داشت و سخت‌ترین شرایط را تحمل کرد، اما هرگز از انجام مأموریت‌های خود در چارچوب مقاومت فروگذار نکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار