کد خبر: 930467
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
موسسه خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی در راستای مسئولیت اجتماعی و رویکرد آموزش محورانه خود، ۲ موسسه مدرن و مجهز آموزشی را در مهرماه امسال و در کنار هنرستان دخترانه "ربابه طاهباز" افتتاح کرد.
جوان آنلاين: موسسه‌ی خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی همزمان با تاسیس یک موسسه فرهنگی آموزشی به همین عنوان در مجموعه کهریزک کرج، از طریق حضور فعال در هیات مدیره و هیات امنای کهریزک، بیش از ٢٨٠٠ مددجو که ٤٠٠ نفر آن بیماران‌ام اس هستند را تحت پوشش قرار داد.
«مهر مهربان» یکی از برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین شده خیریه دکتر نراقی است که در ابتدای سال جاری به بار نشست و صد‌ها دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی توانستند در کلاس‌های درسی که با نظارت سازمان نوسازی مدارس ساخت و راه اندازی شده بود حضور بهم رسانند.
در همین رابطه زنگ دو موسسه مدرن و مجهز آموزشی، با نام مدرسه دخترانه "فروردین طاهباز" و دبیرستان دخترانه "باقر طاهباز" همزمان با آغاز سال تحصیلی، در منطقه محروم و حاشیه‌ای «ساختمون» واقع در کوچه‌های باریک شهرک شهید باهنر شهر مقدس مشهد به صدا در آمد.
این مجموعه‌های آموزشی در زمینی به مساحت بیش از ٣٠٠٠متر مربع و زیر بنای کل بیش از ١٥٠٠متر مربع با هدف جذب و فراهم آوری امکانات کسب علم برای بیش از ١٠٠٠ دانش آموز آغاز بکار نمود و آئین مهرورزی در ابتدای مهر ماه اینچنین زیبا با لبخند دخترکان دبستانی و دبیرستانی به پاییز رنگ زیباتری بخشید.
موسسات آموزشی فوق در ادامه‌ی گسترش طرح احداث هنرستان دخترانه کار و دانش «ربابه‌ی طاهباز» در سال ١٣٧٧ است که در زمینی به مساحت بیش از ٥٠٠٠ متر مربع با زیربنای ١٤٠٠متر به آموزش دختران این منطقه‌ی محروم در رشته‌های گرافیک، خیاطی، گلدوزی، گیاهان دارویی و پرورش قارچ پرداخته است. بدیهی است کلیه مخارج هنرجویان کم بضاعت از جمله لوازم التحریر، چرخ خیاطی و... توسط این خیریه تامین شده است.
همچنین در شهر کرج، هنرستانی پسرانه در زمینی به مساحت٤٨٠٠متر مربع و زیر بنایی در حدود ١٢٠٠مترمربع احداث شد و در حال حاضر ٤٠٠دانش آموز در رشته‌های الکترونیک، نقشه کشی و مکانیک خودرو مهارت آموزی می‌شوند.

حمایت‌های مالی و مسئولیت پذیری دو مجموعه بزرگ دارویی کشور، احداث هنرستان‌ها و موسسات مدرن آموزشی و بکارگیری بیش از ٢٧٠٠ نیرو و ایجاد کسب و کار‌های جدید و در نهایت اشتغال زایی برای جوانان مستعد و فعال از دیگر اقدامات این موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار