کد خبر: 930441
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی:
در داخل کشور ما متأسفانه برخی با طراحی دشمن همراه می‌شوند و دانسته یا ندانسته به سمت اهداف دشمن پیش می‌روند. یکی از نگرانی‌های جدی ما در اربعین این است که دشمن کاری کند تا برخی اتفاقات حاشیه‌ای در رسانه‌ها پررنگ شود از این رو باید در این زمینه هوشیار بود.
نوید پارسا
در داخل کشور ما متأسفانه برخی با طراحی دشمن همراه می‌شوند و دانسته یا ندانسته به سمت اهداف دشمن پیش می‌روند. یکی از نگرانی‌های جدی ما در اربعین این است که دشمن کاری کند تا برخی اتفاقات حاشیه‌ای در رسانه‌ها پررنگ شود از این رو باید در این زمینه هوشیار بود.

حجت‌الاسلام کریمیان رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی با بیان این مطلب گفت: در عراق چند نگرانی جدی داریم، برخی گروه‌ها طرحی را از سوی امریکایی‌ها انجام دادند تا آینده عراق را متحول و کاری کنند که ارتباط ایران و عراق کاسته شود و ارتباطات عراق با کشور‌های عربی افزایش یابد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اعتدال به منظور بر هم زدن ارتباط ایران و عراق افزود: امسال حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار زائر عراقی به ایران آمده‌اند که تا پایان سال این تعداد به ۲ میلیون نفر خواهد رسید. در داخل کشور ما متأسفانه برخی با طراحی دشمن همراه می‌شوند و دانسته یا ندانسته به سمت اهداف دشمن پیش می‌روند.
وی با بیان اینکه این روز‌ها در عراق اتفاقات مهمی افتاده است، افزود: اراده مردم عراق بر همه اراده‌های خارجی غلبه کرد، اما با این وجود نباید از توطئه دشمن غافل بود و از توطئه‌های آن‌ها برای تقلیل اربعین چشم پوشید علاوه بر این یکی از نگرانی‌ها کاهش تعداد زائران ایرانی در اربعین است که به نفع ایران و عراق نخواهد بود.

۴۰۰ رسانه پیاده‌روی اربعین را پوشش می‌دهند
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی با اشاره به اینکه برخی مردم عراق پول جمع کردند تا ویزای زائران ایرانی را بدهند، گفت: برخی می‌گفتند برای یک هزار زائر پول جمع کردیم که این نشان از عمق بخشی فرهنگی و عقیدتی است.
وی با بیان اینکه یکی از علمای عراق در محضر رهبری گزارشی از اربعین و حضور ۱۱ میلیون زائر داد، افزود: حضرت آقا فرمودند که این همه جمعیتی که آمدند، آیا چیزی از کربلا برداشتند و بردند؟ فرمودند: این شور است و ارزش دارد، اما باید به شعور و بصیرت تبدیل شود. به همین دلیل باید در تولید محتوای عاشورایی تمرکز کرد تا به این مطالبه رهبری برسیم.

حجت الاسلام کریمیان اربعین را بزرگ‌ترین پیوند بین ایران و عراق دانست و گفت: امسال ۴۰۰ رسانه از ۴۳ کشور حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی را پوشش می‌دهند و اصحاب رسانه، پیام‌رسان حماسه اربعین خواهند بود.
وی با اشاره به انسجام رسانه‌ای در ایام اربعین گفت: ما در سال گذشته روزانه به طور متوسط ۸۰۰ گزارش تلویزیونی روی ماهواره ارسال می‌کردیم که بزرگ‌ترین اقدام رسانه‌ای است. بیش از ۵۰ اس ان جی مستقر می‌شود و از ۲۷ محرم کار رسانه‌ای آغاز شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ رسانه از ۴۳ کشور در مراسم اربعین امسال حضور می‌یابند، افزود: امسال از حضور یک هزار و ۲۰۰ کارشناس مذهبی- سیاسی بهره می‌بریم و ۴۰ فرکانس ماهواره‌ای از اربعین خواهیم داشت.

استقرار ۲۰ دوربین در بین‌الحرمین
کریمیان با اشاره به اینکه در بین‌الحرمین حدود ۲۰ دوربین مستقر خواهیم کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا اجتماع بزرگ انسانی و معنوی را منعکس کرده و از شدت بایکوت خبری اربعین بکاهیم. وی با بیان اینکه همکاران ما در فرودگاه نجف و مرز‌ها و ایستگاه در ۲۸۵ موکب امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند، گفت: فرم‌هایی پیش‌بینی شده تا مجوز‌های دوربین صادر شود و در فرودگاه نجف هم این امر امکان‌پذیر است. امیدواریم امسال شاهد اربعین بزرگ و با پوشش رسانه‌ای جهانی باشیم.

اعزام ۱۶۰۰ نفر از اهالی رسانه در اربعین
از سویی دیگر دبیر کمیته اطلاع‌رسانی اربعین با اشاره به تدارک دو پایگاه رسانه‌ای در مسیر نجف به کربلا، از اعزام یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی رسانه به این رویداد عظیم خبر داد.
علوی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین در همایش فرهنگی آموزشی اربعین که روز گذشته در سالن وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: مسیر حرکت ما در ایام اربعین در دنیای امروز به تناسب تجاربی که در عرصه اربعین کسب کردیم، متفاوت از گذشته است، اما نباید در این امر دشمنان را نادیده بگیریم.

وی با طرح این سؤال که چه باید کرد گفتمان ما غالب باشد، افزود: بدون شک یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در اربعین رسانه‌ها هستند. رسانه با کارکرد‌هایی که دارد، می‌تواند گفتمان غالب را القا کند.
علوی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای اربعین امسال هم به طور حتم برنامه دارند، اما نگاه ما باید به قدری تیز باشد که بتوانیم توطئه دشمنان را در نطفه خفه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر گفتمان دشمنان غالب می‌شود، به خاطر این است که ما نتوانستیم به‌خوبی عمل کنیم و از خلاقیت در انعکاس اخبار بهره ببریم.
وی با اشاره به اهمیت حضور زائر- خبرنگار تصریح کرد: اگر در ایام اربعین تنها از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران رسمی بهره بگیریم به طور حتم موفق نخواهیم بود، به‌همین دلیل باید در کنار اصحاب رسانه، هر زائری به عنوان زائر- خبرنگار فعالیت و اخبار اربعین و زیبایی‌های این مسیر را منعکس کند.
علوی به فتنه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: امسال قرار است یک هزار و ۶۰۰ مستندساز، خبرنگار، عکاس و عوامل فنی از شبکه‌های مختلف به عراق اعزام شود که عوامل اجرایی از امروز و اصحاب رسانه از اول آبان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ شبکه از ۴۳ کشور به انعکاس حماسه اربعین می‌پردازند، افزود: در این پیاده‌روی بزرگ یک هزار و ۲۰۰ کارشناس پای دوربین رسانه ملی قرار می‌گیرند که این افراد از کشور‌های مختلف هستند.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین با اشاره به استقرار ۷۷ دستگاه «اس. ان. جی» در مسیر‌های سیزده‌گانه اربعین برای نخستن‌بار گفت: امسال در دو عمود ۲۸۵ و ۹۷۵ دو پایگاه رسانه‌ای تدارک دیده شده است که مجهز به اینترنت پرسرعت خواهد بود و به رسانه‌ها و زائر- خبرنگار‌ها اینترنت رایگان ارائه می‌دهد.

رادیو اربعین در عراق نیز پخش می‌شود
علوی با بیان اینکه رادیو اربعین امسال برای نخستین‌بار در خاک عراق نیز پخش می‌شود، افزود: در اربعین سال جاری ۴۰ فرکانس رادیویی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی پخش می‌شود. همچنین پخش ۱۳۰ مستند از شبکه‌های رسانه ملی را نیز تدارک دیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه حرکت عظیم اربعین نیازمند خبرنگار تخصصی است بنابراین باید رسانه‌ها چنین افرادی را اعزام کنند تا تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید نظم اجتماعی و عمومی را به تصویر بکشند که امیدواریم در این عرصه شاهد رشد و شکوفایی باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
said
|
Switzerland
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
سلام. سیاسیونِ امریکایی و اروپایی ، به دنبالِ تفرقه افکنی در کوشه کوشه دنیا هستند.
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
اربعین حسینی محل تلاقی و همراه شدن و وحدت همه ملتها و مذاهب و قومیت ها و ملیت ها و گویش ها و نژاد های بشری است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار