کد خبر: 930389
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: دولت بدون شک در مشکلات گرانی بی تقصیر نیست؛ چراکه بازارهای اولیه، ثانویه و ثالثه درست کرده‌اند که مبادا قیمت دلار از ۱۰ هزار تومن کمتر شود.

به گزارش جوان‌آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی از مشکلات جامعه، اظهار داشت: یکی از مشکلات پیچیده امروز جامعه، گرانی است که به تعبیر برخی، کمر مردم را شکسته است.

وی ابراز داشت: معمولا در جامعه هم مشکلات را گردن یکدیگر انداخته؛ دولت گردن مردم و مردم گردن دولت می‌اندازند که باید گفت همه مقصرند و هر شخصی باید از خود شروع کند تا مشکل حل شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: دولت بدون شک در مشکلات گرانی بی تقصیر نیست؛ چراکه در ابتدا بازار اولیه، بعد بازار ثانویه و جدیدا هم بازار ثالثه درست کرده‌اند که مبادا قیمت دلار از 10 تومن کمتر شود و معلوم است که خودشان دستشان در این قضیه است.

وی با اشاره به انبارهای محتکران، تصریح کرد: پلمب این انبارها چه فایده‌ای دارد؟ باید به قیمت عادلانه در بازار پخش شود؛ البته چون قوانین قضایی ما ناقص است، این کار را انجام نمی‌دهند؛ چون باید دانه دانه پرونده درست کرده و حکم آن صادر شود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: حکم شرع درباره احتکار آن است که درب انبار را باز کرده و اقلام احتکار شده را با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمود: «تَفَکَّروا فی الخَلقِ و لا تَفَکَّروا فی الخالِقِ؛ فإنَّکُم لا تَقدِرونَ قَدرَهُ/ درباره خلق بیندیشید و درباره خالق نیندیشید که به کنه ذات او نتوانید رسید».

این استاد سطوح عالی حوزه در پاسخ به این سوال که چرا نمی‌توانیم درباره ذات خدا بیندیشیم؟، اظهار داشت: چون ذات او فوق تفکر ماست و خود پیامبر(ص) هم نمی‌تواند درباره ذات حضرت حق فکر کند؛ چون بشر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار