کد خبر: 930381
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
گزارش «واشنگتن‌فری‌بیکن»، رسانه معروف آمریکایی:
یک رسانه وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکایی گزارش داده دولت این کشور سیاست "فشار حداکثری" علیه ایران را کنار گذاشته و در حال حاضر از "فشار کافی" سخن می‌گوید.

جوان آنلاین: یک رسانه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابعی در کنگره نوشته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را کنار گذاشته و به سیاست «فشار کافی» رو آورده است. 

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا که از سیاست فشار حداکثری علیه ایران حمایت می‌کند در این گزارش به قصد دولت ترامپ برای صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران، علی‌رغم وعده‌های اولیه برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر، پرداخته است.

رسانه آمریکایی، از گسترش نزاع‌های داخلی در دولت ترامپ در خصوص میزان فشار بر ایران، همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌ها در 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) خبر داده و نوشته است: «با آنکه مقام‌های بلندپایه در دولت آمریکا از جمله خود ترامپ وعده قطع مبادلات تجاری ایران با دنیا را داده‌اند، برخی از مقام‌ها به دنبال کاستن از شدت تحریم‌ها از طریق تدابیری مانند صدور معافیت‌های تحریمی و امتیازهای دیگر هستند که می‌تواند به اقتصاد بیمار ایران کمک کند.»

مقام‌های دولت ترامپ در ماه ژوئن گفته‌اند قصد اعطای معافیت‌های نفتی به هیچ کشوری ندارند، اما در روزهای گذشته از این وعده عقب‌نشینی کرده‌اند. یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با واشنگتن‌فری‌بیکن تأیید کرد دولت ترامپ در حال بررسی اعطای معافیت‌های تحریمی به برخی کشورها است. 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد دولت آمریکا در اقدامی نادر به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» مجوز اداره یک میدان گازی در دریای شمال که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است را داده است.

در همین حال، تحلیلگران کومرتس‌بانک، دومین بانک مستقر در آلمان گفته‌اند دولت دونالد ترامپ از مواضع تند اولیه برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر فاصله گرفته و به دلیل واقعیت‌های میدانی، قصد دارد از اجرای سفت و سخت تحریم‌ها خودداری کند. 

«واشنگتن‌فری‌بیکن» هم در گزارشی روز دوشنبه از برخی اختلافات در میان اعضای دولت ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سامانه موسوم به «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی (سوئیفت) پرده برداشته و نوشته شخص «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای حفظ دسترسی‌های ایران به این سامانه است. 

واشنگتن‌فری‌بیکن در گزارش جدید خود درباره نرم شدن مواضع ترامپ در خصوص تحریم‌های نفتی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «ایالات متحده در حال بررسی صدور معافیت‌های ویژه تحریمی برای کشورها است. ما به رایزنی درباره از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران با همتایان خودمان ادامه می‌دهیم.»

رسانه آمریکایی نوشته موضع فعلی دولت آمریکا با مواضع اعلام‌شده آن در 4 ماه گذشته متفاوت است. دستیار یکی از نماینده‌های کنگره آمریکا در همین ارتباط گفت: «در هفته‌های گذشته مقام‌های آمریکایی صحبت کردن درباره "فشار حداکثری" که ترامپ به دنبال آن را بود کنار گذاشته‌اند. در عوض، آنها اکنون از "فشارمکفی" سخن می‌گویند.»

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار