کد خبر: 930373
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری نیز در برخی استان‌ها بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شیوع پیدا کرده، به این دلیل هرلحظه منتظر شیوع این بیماری در استان هستیم و بر این اساس همه اقدامات پیشگیرانه در استان انجام‌شده و در آماده‌باش کامل هستیم.

امیرحسین بهداد در خصوص وضعیت آذربایجان‌شرقی در مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به دلیل قرار داشتن در مسیر پرندگان مهاجر و قرار داشتن بیشترین مرغداری‌های مرغ تخمگذار از آنفلوانزاخیزترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این موضوعات، آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های مرغداری‌های مرغ تخمگذار در کشور بوده و به عبارتی به دلیل وجود شبکه ریلی گسترده ویروس در مرغداری‌های مرغ تخمگذار این استان مستعد آنفلوانزا است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در سال 95 استان‌های زیادی در این خصوص تلفات دادند، استان آذربایجان‌شرقی با تحمل کمترین خسارت از کنار این بیماری گذشت، گفت: در سال‌جاری نیز در برخی استان‌ها این بیماری شیوع پیدا کرده که به این دلیل هر لحظه منتظر شیوع این بیماری در استان هستیم، البته همه اقدامات پیشگیرانه در استان انجام‌شده و در آماده‌باش کامل هستیم.

وی با اشاره به وجود برخی مرغداری‌های غیرمجاز در استان اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌جاری سازمان جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده و بر اساس اجازه وزارت جهاد کشاورزی به مرغداری‌های غیرمجاز در صورت ساماندهی مجوز ایجاد مرغداری استاندار داده می‌شود و این اقدام تنها در آذربایجان‌شرقی صادر شده است.

بهداد ادامه داد: در راستای این طرح 128 مرغداری غیرمجاز در استان تعطیل‌ شده و 30 مرغداری غیرمجاز نیز ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به مردم هم توصیه می‌کنیم مرغ‌های زیر دو کیلو خریداری کنند، چراکه آنتی‌بیوتیک‌ها در زیر چربی ذخیره می‌شود و در مرغ‌های کمتر از دو کیلو با توجه به کم بودن چربی این موضوع وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر