کد خبر: 930318
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
گسترش تبليغ برگزاري جشن با تم‌هاي مختلف در شبكه‌هاي اجتماعي، نشان از رشد مشتريان اين نوع مراسم دارد.
عليرضا سزاوار
گسترش تبليغ برگزاري جشن با تم‌هاي مختلف در شبكه‌هاي اجتماعي، نشان از رشد مشتريان اين نوع مراسم دارد.
جشن تولد و «گودباي پمپرز» با انواع تم‌هاي ملكه يخي يا اسپايدرمن موجود است. جشن‌هايي كه با «كندي‌بار» سر از 10ميليون تومان هم در مي‌آورد. حالا در بازار از هر چيزي كه فكرش را بكنيد يك مدل سوپرلوكس هست كه مي‌تواند تفاوت زندگي از ما بهتران را به رخ بكشد؛ از انواع ست‌هاي عبادت گرفته مثل چادرنمازهاي سنگ‌دوزي شده تا شركت‌هايي كه سورپرايز مي‌كنند.
در شبكه‌هاي اجتماعي انبوهي از عكس و فيلم‌هاي اين نوع مراسم از آدم‌هايي كه از زندگي خود نمايشي پر زرق و برق ارائه مي‌دهند، به چشم مي‌خورد. شركت‌ها هم مشغول جذب مشتريان خود هستند. اين بسته به ميل شما دارد كه چه چيزي مي‌خواهيد و چه آرزويي از ذهن‌تان مي‌گذرد. شركت‌هاي نوظهور مي‌توانند تنها با زحمت يك شماره تلفن به تخيل شما جان ببخشند.
يك مزون لباس كه مدعي است تنها براي خانم‌هاي محجبه لباس و چادر توليد مي‌كند، نوشت: «طراح تخصصي لباس پوشيده تحت‌نظر كارگروه ساماندهي مد وزارت ارشاد و برند ثبت شده است که طرح‌ها داراي مالكيت معنوي قانوني است، اما داخل كانال قيمت لباس‌ها چشم‌گير است؛ از چادرهاي منبت‌كاري و سنگ‌دوزي شده براي عبادت كه تا چند ميليون تومان قيمت دارد. در اين ميان ديدن كانالي كه «ست عبادت» مي‌فروشد هم جالب است؛ كانالي كه مي‌گويد: ادعيه مخمل و تسبيح و جانمازهاي پر از گل توليد مي‌كند.
اين نمايش‌هاي پر زرق و برق در شبكه‌هاي اجتماعي مدتي است كه به يكي از سرگرمي‌هاي كاربران تبديل شده و هر كدام از اين صفحه‌ها هزاران دنبال‌كننده دارد. برخلاف چند دهه پيش، ديگر ساده‌بودن و زندگي عادي داشتن براي برخي ارزشي ندارد و برخلاف سال‌هاي گذشته متمول‌بودن و موفق‌بودن، تبديل به ارزش شد. بعد از اين تغييرات، طبقات متمول به‌ سمت تمايز‌گذاري خود با ديگر اقشار جامعه رفتند و حالا هم از خلال نمايش تظاهر اين كار را مي‌كنند و خيلي زياد هم به اين نمايش دامن مي‌زنند. به تازگي در همين رابطه هم وحيد يامين‌پور با گذاشتن هشتگ حيا و عفاف در اينستاگرامش نسبت به جلوه‌فروشي هشدار داد و گفت: «عكس سلفي، آوردن «خود» از حاشيه است به كانون توجه؛ هم توجه خود و هم ديگران. افراد هر قدر بيشتر بي‌مايه مي‌شوند بيشتر «خود» را به رخ مي‌كشند. در اين ميان، حضور تصويري عفيفانه‌ زنان و دختران در اينستاگرام مسئله‌ متناقض‌نماي ديگري است. آنها هم خود را مي‌پوشانند و هم به رخ مي‌كشند. اين همان پارادوكس تصويري‌شدن زنان محجبه است. وسوسه‌ «خودنمايي» اينستاگرام ابتدا زنان مؤمنه را در «لانگ‌شات» قرار مي‌دهد و آرام‌آرام به چشم بيننده نزديك مي‌كند.
خاصيت‌جلوه فروشي اينستاگرام به‌تدريج بر دختران غلبه مي‌كند و كشف حجابي تدريجي رخ مي‌دهد، چراكه اساساً اينستاگرام دنياي جلوه‌فروشي و اشتراك‌گذاري همه ابعاد يك زندگي هرجايي و دم‌دستي است.»
نمايش اين مظاهر در واقع تنها نمايش سبك زندگي نيست، بلكه در لواي خود اين پيام را به ديگران منتقل مي‌كند كه من چون اينچنين هستم پس در نتيجه انسان متمايز و موفقي‌تري هم هستم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار