کد خبر: 930308
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
سیدعبدالله متولیان
گویی همین دیروز بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمان شکستن حصر آبادان را در یک جمله کوتاه صادر کردند. امام راحل در تاریخ ۱٤ آبان‌ماه ۱۳۵۹ به نیرو‌های مسلح ابلاغ کردند: «حصر آبادان باید شکسته شود». بالاخره یک‌سال بعد از پیام قاطعانه امام، رزمندگان دلیر و جان برکف، در پنجم مهرماه ۱۳۶۰ در عملیات ثامن‌الائمه موفق به شکستن حصر آبادان شدند. بی‌تردید عملیات ثامن‌الائمه نقطه عطفی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و مبدأ شروع استراتژی تهاجمی و آفندی ایران و سرآغاز اعتماد ملی به شعار «ما می‌توانیم» به‌شمار می‌آید.
درختی که در عملیات ثامن‌الائمه در باور جوانان ایران زمین غرس شد در عملیات‌های بیت‌المقدس (فتح آبادان)، والفجر ۸ (تحقق غیرممکنی به نام عبور از اروند و فتح فاو)، کربلای ۵ (درهم شکستن ماشین جنگی دشمن) به بار نشست و امروز پس از گذشت ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس، ویژگی‌ها و روش‌های نظامی رزمندگان ایران در دانشگاه‌های سطح جهان تدریس می‌شود؛ و اینک بعد از ۳۹ سال، بیانات فرمان‌گونه حضرت امام خامنه‌ای در اجتماع منظم، باشکوه و سراسری ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان درباره «جنگ اقتصادی دشمن»، «شکستن تحریم‌ها»، «خروج از محاصره اقتصادی» و «سیلی زدن به امریکا» نقطه عطفی در تاریخ نبرد اقتصادی با شیطان بزرگ محسوب شده و شور و شعف وصف‌ناپذیری در بین مردم ایجاد کرده و سبب روشن شدن خورشید امید و خاموش شدن چراغ یأس و ناامیدی شده‌است. از این پس مردم در انتظار اجابت مسئولان و تغییر استراتژی اقتصادی نظام هستند.
مخاطب اصلی رهبری در شکستن حصر تحریم‌ها، جوانان برومند، غیور و انقلابی به‌عنوان راه‌حل مشکلات کشور بودند: شما جوانان؛ صاحب اصلی کشور هستید. برخی نقش جوانان را در حال حاضر کشور و آینده مورد توجه قرار نمی‌دهند. بعضی‌ها می‌خواهند وانمود کنند که مشکل کشور جوانان هستند؛ بنده به عکس معتقدم که جوانان راه حل مشکل هستند... نوک پیکان حرکت عظیم ملی، جوانان هستند؛ پیران مجرب اگر خسته، بی‌حال و از کار افتاده نباشند می‌توانند راهنمایی کنند.
این سخنان بدان معناست که بی‌تعارف، بار اصلی مأموریت شکستن حصر اقتصادی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها مستقیماً بر دوش جوانان کشور است و جوانان ایران همانگونه که در دفاع مقدس و جبهه جنگ نظامی شگفتی‌ساز بودند، در جنگ اقتصادی نیز با عزم و اراده و اتکال خداوند و تکیه بر سه واقعیت انکارناپذیر: «عظمت ایران»، «اقتدار جمهوری اسلامی» و «شکست ناپذیری ملت ایران» (که دشمنان آرزو می‌کنند ملت ایران آن‌ها را ندانند یا مورد غفلت قرار دهند تا در باره اوضاع کشور و توانایی‌های خود، دچار گمان غلط شوند.) می‌توانند شگفتی‌ساز شده و با برآورد صحیح و دقیق از «نقاط قوت خودی و تحریم‌کنندگان»، «فرصت‌های در اختیار دو طرف»، «نقاط ضعف و آسیب پذیری‌ها»، «ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مادی و معنوی»، «توانمندی‌ها»، «قابلیت‌ها»، «امکانات و تجهیزات بومی»، «پشتوانه قوی فرهنگی و دینی» و... و با برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی یگان‌های اقتصادی (تیپ‌ها، لشکر‌ها و...)، در آینده‌ای بسیار نزدیک باطل‌السحر طلسم تحریم‌ها شده و مارش پیروزی در نبرد اقتصادی را به صدا درآورند.
لازمه تحقق فرمان رهبری و خروج از محاصره اقتصادی و شکستن تحریم‌ها شهامت یک تصمیم انقلابی و واگذاری قرارگاه فرماندهی جنگ اقتصادی از پیرانی که «انگیزه لازم برای جنگ اقتصادی را ندارند»، «تعلقات مادی و دلبستگی آنان به چرب و شیرین دنیا و اشرافی‌گری مانع جدی در پرداختن به این جنگ نابرابر است»، «به دلیل تعلقات حزبی و... شجاعت لازم برای حضور تمام‌عیار در نبرد اقتصادی را ندارند»، «دائماً به دنبال حل مشکل از طریق همکاری با دشمن هستند و اعتقادی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی ندارند»، «به اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری که سم مهلک جنگ اقتصادی است باور دارند» با تمام لوازم و لواحق آن به جوانان غیور و انقلابی است. تنها در این صورت است که سونامی ذلت‌پذیری و ناامیدسازی و تخریب باور‌های مردم، جای خود را به «گشایش‌های پی درپی اقتصادی» «شور و نشاط خدمت»، «تقویت اعتماد ملی» و... خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار