کد خبر: 930242
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران معتقد است متولیان فدراسیون طوری بزرگنمایی کرده‌اند که انگار همه چیز مطلوب است و این رشته هیچ مشکلی در آینده ندارد.
 
پشتوانه‌سازی یک شعار است/حقیقت وزنه‌برداری این‌که می‌گویند نیست!

جوان آنلاین: محمد نوری با بیان اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران کار بسیار سختی را در رقابتهای جهانی پیش رو دارد، اظهار داشت: متاسفانه آقایان طوری جلوه داده اند که انگار همه چیز در وزنه برداری رو به رشد و عالی است و تیم ملی ایران می تواند به راحتی یک بار دیگر عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کند.

وی تصریح کرد: تیم ایران در حالی به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ آمریکا دست یافت که بسیاری از مدعیان بزرگ و قدرتمند به دلیل محرومیت های مختلف در آن دوره از مسابقات غایب بودند. ضمن اینکه قهرمانی ایران بیش از کسب مدال، با کسب امتیاز حاصل شد و ضمنا تیم کشورمان نیز بر خلاف بسیاری از تیمهای دیگر با ترکیبی کامل و پرتعداد راهی مسابقات شده بود.

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان افزود: من همان زمان هم بارها گفتم اگر علی مرادی و همکارانش در فدراسیون وزنه برداری ادعا می کنند، در مسابقاتی که تمامی حریفان حضور دارند نتیجه بگیرند و حرفشان را ثابت کنند. به جرات می توان گفت قهرمانی سال گذشته ایران به دلیل افت شدید سطح کمی و کیفی مسابقات جهانی رقم خورد و با کمال تاسف، آقایان هم تا توانستند روی این قهرمانی مانور دادند.

نوری در ادامه اظهار داشت: ملاک اصلی هر قهرمانی که نشان از اقتدار و پیشرفت دارد، کسب مدال های متعدد است. نه اینکه با بیشترین تعداد نفرات راهی مسابقات شویم و در نهایت فقط با کسب امتیاز به روی سکو برویم. متاسفانه فعلا این چنین بوده و تا زمانی هم که فدراسیون وزنه برداری با ریاست علی مرادی اداره می شود هیچ امیدی به بهبود این وضعیت نیست.

مربی سازنده وزنه برداری کشورمان که قهرمانان بزرگ را به عرصه ملی معرفی کرده از شعارهای مختلف در خصوص پشتوانه سازی هم گلایه کرد و گفت: فدراسیون وزنه برداری با تبلیغات گسترده، خبر از استعدادیابی در این رشته می دهد و مدام می گوید در حال استعدادیابی و پشتوانه سازی بوده، اما واقعیت چیز دیگری است. استعدادیابی و پشتوانه سازی، کار تخصصی و تجربی مربیانی است که سالها در این عرصه زحمت کشیده اند و با یک نگاه می توانند پتانسیل های موجود این رشته را شناسایی و جذب کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون بسیاری از این مربیان از حوزه استعدادیابی و حضور در پشتوانه سازی که آقایان شعارش را می دهند دور هستند. دلیل عدم همکاری با این مربیان هم این است که علی مرادی و همکارانش در فدراسیون به دنبال مربیان «بله قربان گو» هستند و تنها با افرادی کار می کنند که مدام از آنها تعریف و تمجید کنند.

نوری افزود: مربیان سازنده باید علاوه بر آگاهی و تجربه در امر کشف استعدادهای ناب وزنه برداری، بتوانند در مسیر سازندگی و پرورش آنها هم باتجربه عمل کنند. نه اینکه ما این استعدادها را کشف و جذب کنیم اما با بی تجربگی در امر سازندگی آنها را دلزده و مایوس کرده و در نهایت آنها را از عرصه قهرمانی محو کنیم.

مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورمان در پایان به دلایل عدم حضورش در برنامه های فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت: رئیس فدراسیون افرادی را می خواهد که در نهایت حرف و نظر آنها را قبول و تایید کنند. ضمن اینکه پیش از این قرار بود من به عنوان رئیس هیات وزنه برداری بابلسر مشغول به فعالیت شوم، ولی رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان قصد داشت فرد دیگری را در این حوزه به کار گیرد. به همین دلیل هم مرا با بهانه بازنشسته بودن و عدم به کارگیری دوشغله ها کنار گذاشتند، در حالیکه رئیس هیات نه حقوق می گیرد و این فعالیت هم شغل محسوب نمی شود. اما به همین بهانه مرا از فعالیت منع کردند تا فردی همراه و همسو با فدراسیون، زمام امور هیات وزنه برداری این شهرستان را در دست گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهانی در روزهای ۱۰تا ۱۹ آبان به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار