کد خبر: 930200
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
معاون رئیس جمهور در مازندران با اعلام اینکه در ۶ ماهه سال گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان بابت خسارت پرداخت کردیم، گفت: میزان پرداخت اعتبارات به خسارت‌های غیر مترقبه چهار برابرشده است.
جوان آنلاین: محمد‌باقر نوبخت عصر امروز در جمع مدیران مازندران در فرمانداری شهرستان رامسر پس از بازدید از مناطق آسیب دیده استان مازندران اظهار کرد: برای ساماندهی مشکلات ناشی از سیل کار‌های زیادی باید انجام شود.

وی با اعلام اینکه اقدامات انجام شده متناسب با شرایط بوده است، تصریح کرد: مشکلات ناشی از خرابی و آوار بعد از این در زندگی مردم بیشتر دیده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه سیل اخیر رخدادی کم نظیر بوده است، گفت: آنچه که انجام شده شرط لازم بوده و از این به بعد هم باید اقدامات مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل رفت و آمد و تخلیه لجن و رطوبت در واحد‌های مسکونی در اولویت امر قرار گیرد، یادآور شد: نیاز مردم پس از بحران روز به روز تغییر می‌کند و باید در حد مقدورات دولت نیاز‌های مردم را رفع کرد که در صورت نیاز از ظرفیت شهر‌های همجوار و امکانات بخش خصوصی استفاده شود.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه در حادثه سیل اخیر مازندران با دو مشکل در بحث خسارت مردمی و زیرساخت‌های شهری مواجه هستیم، گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور باید آمادگی لازم را در این حوزه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه ۲۴۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم، گفت: بر اساس گزارش رسمی خزانه در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از هزار و ۴۸ میلیارد پرداخت شد که میزان پرداختی ما بابت خسارت بیش از چهار برابر شده است.

نوبخت ادامه داد: سال گذشته در فاصله ۶ ماهه اول، هفت هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است، اما در شش ماهه سال جاری ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای جبران خسارت باید بیش از سال گذشته آماده باشیم، تاکید کرد: بازسازی‌ها باید با سرعت بیشتر و چشم‌گیر برای مردم انجام شود و بنده از استاندار درخواست کردم که باید در روز‌های گذشته که مشکل داشتیم بالگرد حتما به پرواز در می‌آمد.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه برخی از اقدامات از نظر مدیریتی نمادین، اما اثر بخش است، گفت: مدیران استانی باید حساسیت‌های بومی و منطقه‌ای را درک کنند و بنده تردید ندارم که استاندار به این حساسیت‌ها آگاه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم سیل زده نیاز به نظم و پشتیبانی از سوی دولت دارند، گفت: استاندار نیاز‌های ضروری مردم را به ما اعلام کند تا مطابق قول، پیگیری و محقق شدن اعتبارات برای زلزله زدگان سرپل و کرمان، قول اعتباری مردم مازندران را هم پس از حضور در تهران انجام دهم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور گفت: چهارشنبه این مصوبه را در هیأت دولت دریافت و تلاش می‌کنم بخشی را بعد‌از‌ظهر تخصیص دهم.

وی با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی و سپاه در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و حضورشان در منطقه، تصریح کرد: اقدامات هلال‌احمر نیز موثر بوده و اقدامات مدیران استانی را نیز در پشتیبانی مالی و بودجه‌ای جبران می‌کنم.

نوبخت اضافه کرد: پشتیبانی مالی از مرکز انجام شده و در آینده نزدیک برای بررسی امور حضور پیدا می‌کنم.

نوبخت با اشاره به انعکاس اخبار توسط رسانه‌ها یادآور شد: از رسانه‌ها انتظار داریم که حقایق و مشکلات مردم را مطرح کرده و از طرف دیگر تلاش‌های مسؤولان را هم منعکس کنند که همکاری لازم هم در این زمینه انجام شده است.

استاندار مازندران نیز با اعلام اینکه از واپسین لحظات این رخداد رئیس جمهور، معاون اول، وزیر کشور، روسای قوه مقننه و قوه مجریه ارتباط تلفنی داشته و پیگیر بودند، گفت: باید تلاش کنیم که مردم به زندگی عادی برگردند.

محمد اسلامی گفت: شریان‌های اصلی آسیب دیده است و باید تلاش شود که با اقدامات جهادی این پروژه‌های عمرانی به ثمر برسد.
 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار