کد خبر: 930165
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه شفافیت آرا مطالبه مردم از نمایندگان است، گفت: آن دسته از نمایندگانی که مخالف طرح شفافیت آرا هستند در واقع با نظام‌مند حرکت کردن مجلس و مقید کردن خودشان مبنی بر اینکه به صورت دقیق و آگاهانه نسبت به رای دادن به طرح ها یا لوایح اقدام کنند، مخالف هستند.

میلاد عبدی  در پاسخ به این پرسش طرح شفافیت آرای نمایندگان به نفع مردم است یا مجلس و چرا برخی نمایندگان با تصویب این طرح در مجلس مخالفت می کنند، اظهار داشت: مجلس به عنوان تجلی اراده مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین، رکن مهم در هر کشور است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مجلس جایی است که در آن اصول و قوانین جامعه پی‌ریزی می‌شود، اگر این اصول متزلزل باشد، جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: شفافیت آراء به آن معنی است که نمایندگان به چه طرح‌هایی رای مثبت دادند یا به چه طرح‌هایی رای منفی و یا اصلا به کدامین طرح‌ها یا لوایح اصلا رای نداده‌اند.


نمایندگان مخالف طرح شفافیت آراء با نظام‌مند حرکت کردن مجلس مخالف هستند

عبدی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه با شفافیت آراء، مردم می‌توانند بفهمند که وکلایشان در صحن مجلس تا چه حد فعال بوده و این فعالیت‌ها در چه راستایی بوده است، یادآور شد: بیشتر مشکلات و مفاسدی که بروز پیدا می‌کند، سرچشمه‌اش از عدم شفافیت است. 

به گفته این فعال دانشجوی، اگر مکانیسم شفافیت عملی شود دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند به خود جرأت کم‌کاری بدهد و فساد دستگاه یا سازمان خود را به ارگان‌های دیگر اندازد.

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان ابزار مهم برای مبارزه با فساد و روشنگری است، اذعان کرد: چون دیگر در طرح شفافیت، همانطور که از اسم آن پیداست بنا بر روشنگری است.


طرح شفافیت آراء مطالبه همه ملت ایران است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بسیاری از مشکلات کشور از جمله رانت، فساد مالی و فساد اقتصادی به خاطر عدم شفاف‌سازی است، در این راستا نمایندگان مجلس چه رسالتی دارند، گفت: طرح شفافیت آراء مطالبه همه ملت ایران است، چون مردم به نماینده‌ای که رای می‌دهد و او را انتخاب می‌کند، از او انتظار دارد که در برخورد با طرح‌ها و لوایح عزت ملی را سرلوحه خود قرار دهد و برای حوزه انتخابی خود موثر واقع شود که این مستلزم آن است که مردم از نحوه عملکرد نمایندگان خود مطلع باشند.

وی یادآور شد: نمایندگان، وکلای ملت هستند و از این رو باید در جهت احقاق حق و خواسته‌های موکلان خود اقدام کنند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آن دسته از نمایندگانی که مخالف طرح شفافیت آراء هستند، در واقع با نظام‌مند حرکت کردن مجلس و مقید کردن خودشان مبنی بر اینکه به صورت دقیق و آگاهانه نسبت به رای دادن به طرح‌ها یا لوایح اقدام کنند، مخالف هستند، چون می‌دانند که در صورت آگاهی مردم نسبت به عملکرد نمایندگانشان، آنها را مورد بازخواست قرار خواهند داد که حق طبیعی و مسلم ملت است که از وکلای خود مطالبه صریح کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر