کد خبر: 930164
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
با گذشت حدود یک هفته از انتشار خبرها درباره احتمال کشته یا ربوده شدن روزنامه‌نگار عربستانی مخالف حکومت آل سعود در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه، وزارت خارجه آمریکا درباره این موضوع بیانیه‌ای منتشر کرد.

جوان آنلاین: با تشدید جنجال‌های بین‌المللی درباره سرنوشت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مخالف حکومت سعودی بعد از ناپدید شدن او در کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه، مقام‌های آمریکایی سکوت خود درباره این موضوع را شکستند و حالا وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای درباره این پرونده ابراز نگرانی کرده است.

بامداد امروز سه شنبه بود که در اولین واکنش رسمی واشنگتن به این موضوع، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از چند روز سکوت نسبت به سرنوشت جمال خاشقچی، در جمع خبرنگاران گفت: درباره این موضوع نگرانم. داستان‌های بدی درباره آن وجود دارد، دوست ندارم درباره آن بشنوم، امیدوارم به زودی(سرنوشتش) مشخص شود. در حال حاضر کسی چیزی درباره آن نمی‌داند».

وزارت خارجه آمریکا هم ساعاتی بعد از این اظهارات ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما گزارش‌های ضد و نقیضی درباره وضعیت جمال خاشقچی خبرنگار برجسته سعودی و همکار روزنامه وشانگتن پست مشاهده کرده‌ایم».

این وزارتخانه ادامه داد: «همانطور که رئیس‌جمهور (آمریکا) هم اعلام کرده، ایالات متحده درباره ناپدید شدن او نگران است. مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماتیک با مقام‌های پادشاهی عربستان سعودی درباره این موضوع صحبت کرده‌اند».

وزارت خارجه آمریکا در پایان این بیانیه اعلام کرد: «ما از حکومت عربستان سعودی می‌خواهیم که از یک تحقیق کامل درباره ناپدید شدن آقای خاشقچی و همچنین شفاف بودن نتایج این تحقیق حمایت کند».

روز چهارشنبه هفته گذشته نامزد جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی اعلام کرد که او برای یک کار اداری به کنسولگری ریاض در استانبول مراجعه کرده، اما دیگر از ساختمان خارج نشده است. در حالی که مقام‌های ترکیه‌ای این گزارش را تایید کرده‌اند مقام‌های سعودی مدعی شده‌اند که از سرنوشت خاشقچی بی‌اطلاع هستند.

برخی رسانه‌های آمریکایی و عربی گزارش‌هایی درباره مثله شدن و ربوده شدن جمال خاشقچی منتشر کرده‌اند اما تاکنون هنوز گزارشی رسمی درباره سرنوشت او مخابره نشده است.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در مصاحبه روز جمعه با شبکه «بلومبرگ» با ابراز بی اطلاعی از وضعیت خاشقچی گفته بود ریاض حاضر است به مقام‌های ترکیه‌ای اجازه دهد کنسولگری را تفتیش کنند، اما «مجتهد» افشاگر سعودی یکشنبه شب در توییتر نوشت، بن سلمان فیلم جنازه او را هم دیده است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام. عزیزان آمریکایی ها دروغ میگویند آنها خود در این قتل دست داشته اند سرویسهای جاسوسی امریکا و رژیم کودک کش هر دو از این قتل اطلاع داشته اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار