کد خبر: 930154
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
مدیر حوزه‌های علمیه برادران سمنان خبر داد
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان گفت: 100 نفر به آمار طلاب حوزه‌های علمیه برادران این استان در سال تحصیلی جدید اضافه شده‌ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد درباره سال تحصیلی جدید طلاب، اظهار کرد: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه نسبت به مدارس یک ماه زودتر آغاز می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان ادامه داد: بعضی از حوزه‌های علمیه استان از روز دهم شهریورماه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و بعضی دیگر از نیمه شهریور بازگشایی شدند.

مهدی‌نژاد بیان کرد: چون بازگشایی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی جدید با ماه محرم متقارن بود؛ تعدادی از حوزه‌های علمیه اول مهرماه باز شدند و فعالیتشان را آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز زمینه تحصیل طلاب در استان سمنان فراهم است، اضافه کرد: طلاب بسیار کمی از این استان به حوزه علمیه قم اعزام می‌شوند و عمدتاً تحصیل طلبه‌ها که به اتمام می‌رسد، برای طی دوره تکمیلی در همین استان به سایر شهرها مهاجرت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های این استان حتی در سطح چهار هم زمینه تدریس طلاب وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل تا پایان عمر ادامه دارد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، به غیر از طلابی که قبلاً در استان سمنان مشغول به تحصیل بودند، 100 نفر به آمار طلاب در استان اضافه شده است، اظهار کرد: این طلاب در مدارس مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه معمولاً پایان سال تحصیلی مدارکی به طلاب داده نمی‌شود، افزود: به آنها ابلاغ می‌شود که شما رشته موردنظر را به پایان رسانده‌اید و مدرک تحصیلی شما در این سطح است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه حتی طلابی که در نهادهای مختلف مشغول خدمت هستند ارتباط خود را با حوزه علمیه حفظ می‌کنند، اضافه کرد: آنها به‌صورت غیرحضوری ادامه تحصیل می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر