کد خبر: 930141
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
انتقاد فعال فرهنگی به صداوسیما در نشست «جوانان و تحول در رسانه»
وحید جلیلی فعال فرهنگی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار از سیاست‌های ضددینی برخی از مدیران صداوسیما و ضعف درک مسائل دینی در این رسانه انتقاد کرد.
محمد صادقي
وحید جلیلی فعال فرهنگی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار از سیاست‌های ضددینی برخی از مدیران صداوسیما و ضعف درک مسائل دینی در این رسانه انتقاد کرد.
روز گذشته، نشست «جوانان و تحول در رسانه» که با هدف تبیین نقش جوانان در تحول رسانه ملی در دانشگاه صداوسیما برگزار شد، به محل نقد سیاست‌های چند دهه اخیر صداوسیما تبدیل شد.
چرا در تلویزیون «حاج کاظم» نداریم!
در این نشست، وحید جلیلی با نقد ساختار صداوسیما، گفت: سازمان صدا و سیما به اسم برنامه‌سازی به اشغال طبقه مرفه بی‌هویت درآمده است و یک اقلیتی برای صدا و سیما تعیین تکلیف می‌کنند. صدا و سیما راجع به انقلاب سریال می‌سازد که ۱۰۰ قسمت دارد، اما دین و اسلام در آن وجود ندارد، چرا مدیران ما شرمنده هستند و خجالت می‌کشند.
وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما را در خدمت اقلیت محدود درآورده‌اید. در طول این ۲۰ سال گذشته آیا یک کاراکتر حزب‌اللهی در سریال‌ها نشان داده‌اید؟ فردی همچون حاج کاظم را در سینما هم نداریم.
وحید جلیلی در ادامه انتقادهایش از صداوسیما، تأکید کرد: اسلامی که امروز در سازمان صدا و سیما عرضه می‌شود چه اسلامی است؟ فهم مذهبی و تفکر دینی که در این سازمان وجود دارد در حد مرحوم فهیمه رحیمی است، آن هم در میان مدیرانی که خود را فرهیخته‌ترین مدیران سازمان صدا سیما می‌دانند، اما آنتن را که می‌بینید خروجی چیز دیگری است. سازمان صدا و سیما این گونه نیست که نیرو نداشته باشد بلکه باید عدالت رسانه‌ای خود را اصلاح کند. مشکل سازمان صداوسیما، نرم افزاری است.
نقد‌های جدی به تولیدات صداوسیما وارد است
سید احسان قاضی زاده هاشمی، عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بیش از ۱۱۸ گزارش مربوط به برنامه‌های مختلف رسانه ملی داشته‌ایم، گفت: برخی گزارش‌ها خوب و مثبت و برخی دیگر منتقدانه هستند. نکته این است که فاصله بین تفکر و اندیشه آرمان‌گرا و ارزش‌گرایی که در این دانشگاه تولید می‌شود تا چه اندازه با آنتن پخش صدا و سیما فاصله دارد؟
وی ادامه داد: برخی انتقاد‌های جدی بر آثار تولیدی رسانه ملی به خصوص سریال‌های تلویزیونی وجود دارد که دانشگاه صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه جریان‌ساز فکری می‌تواند آثار اندیشه ساز خود را روی آنتن تلویزیون نمایش دهد.
عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با انتقاد از اینکه نباید رشته موسیقی در دانشگاه صدا و سیما تعطیل باشد، گفت: تعطیلی رشته موسیقی به نوعی خودتحریمی برای دانشگاه تعبیر می‌شود. رشته فیلمنامه نویسی هم از ضروریات این دانشگاه است. خودتحریمی تنها به امور اقتصادی محدود نمی‌شود بلکه خودتحریمی فرهنگی هم وجود دارد. موسیقی نیاز امروز جامعه ماست پس دانشگاه صدا و سیما نباید دچار خودتحریمی فرهنگی شود.
این نماینده مجلس همچنین خواستار اجرای قانون عدم‌به‌کارگیری نیرو‌های بازنشسته در صداوسیما شد و گفت: امیدواریم صدا و سیما به عنوان دستگاهی که رئیس آن توسط رهبر انقلاب تعیین می‌شود هم در اجرای قانون و هم آماده کردن افکار عمومی برای اجرای قانون موفق عمل کند، در هر حال نسل جوان نیاز به امید هم در عمل و هم در زبان دارد که یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است. تشکل دانشجویی جامعه رسانه اسلامی، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه جوان ما احتیاج به رسانه‌ای پویا و فعال دارد که فضای فکری آن با نیاز‌های جامعه قرابت داشته باشد و بتواند محتوای ناب انقلابی و اسلامی را در قالب‌های نو، جذاب و اثرگذار ارائه دهد که به رغم تلاش‌های صورت گرفته، رسانه ملی در این زمینه توفیقات لازم را کسب نکرده است.
در این بیانیه همچنین بر اجرای قانون عدم به کارگیری بازنشسته‌ها تأکید و از رئیس سازمان صداوسیما درخواست شده است به جای ادامه فعالیت نیرو‌های بازنشسته، از نیرو‌های جوان در رسانه ملی استفاده شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
متاسفم
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام .،.چرا ..در. .دو.. سریال تلویزیونی. .ارمغان تاریکی. ..و. .دلدادگان..که. .سیاسی عاطفی. .است....هنرپیشه نقش اول مرد. ..که نقش بسیار مثبت و عمیقی نیز دارد..چهره اش را این طور انتخاب کرده اند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار