کد خبر: 930131
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
مردی که چهار سارق را برای سرقت ۱۵۰‌میلیون تومانی از شرکت دوست صمیمی‌اش اجیر کرده بود پس از سرقت عکس لوازم سرقتی را برای فروش داخل کانال تلگرامی به اشتراک گذاشت، اما خیلی زود دستش رو شد.
مردی که چهار سارق را برای سرقت ۱۵۰‌میلیون تومانی از شرکت دوست صمیمی‌اش اجیر کرده بود پس از سرقت عکس لوازم سرقتی را برای فروش داخل کانال تلگرامی به اشتراک گذاشت، اما خیلی زود دستش رو شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مأموران پلیس پایتخت با تماس تلفنی زن جوانی در جریان زورگیری از مدیر عامل شرکتی قرار گرفتند و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه که دفتر شرکت پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در حوالی دروازه‌دولت بود، دریافتند ساعتی قبل چهار مرد ناشناس به این دفتر آمدند و دست و پای مرد جوانی که مدیرعامل شرکت است با طناب بسته‌اند و پس از سرقت ده‌ها میلیونی از محل گریخته‌اند.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: کار من خرید و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی و معمولاً هم تمامی خرید و فروش‌ها را در این دفترم انجام می‌دهم. ساعتی قبل چهار مرد به عنوان خریدار لوازم آرایشی وارد شرکتم شدند. همان لحظه که در را باز کردم متوجه شدم آن‌ها خریدار نیستند و به همین سبب قصد داشتم از همسایه درخواست کمک کنم که دهانم را گرفتند و پس از بستن دست و پا و چشمانم مرا داخل اتاقی حبس کردند تا اینکه خواهرم که به تلفنش جواب نداده بودم نگران من شده بود به شرکتم آمد و با این صحنه روبه‌رو شد و به مأموران موضوع را خبر داد. وقتی خواهرم دست و پایم را باز کرد، فهمیدم زورگیران بیش از ۱۵۰‌میلیون تومان لوازم مرا سرقت کرده و فرار کرده‌اند.
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی بهشتی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران در نخستین گام پس از بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه دریافتند چهار‌مرد جوان تمامی لوازم سرقتی را داخل چهار‌گونی بزرگ ریختند و از محل خارج شده‌اند.
در حالی که یک‌ماهی از حادثه گذشته بود و مأموران هیچ سرنخی از سارقان نیافته بودند شاکی به اداره پلیس رفت و گفت: مردی در کانال تلگرامی لوازم او را برای فروش به اشتراک گذاشته است. وی گفت: امروز پس از بررسی کانال‌های تلگرامی مربوط به فروش لوازم آرایشی متوجه شدم که مردی تعدادی از لوازم مرا که سرقت شده بود برای فروش داخل کانال تلگرامی به اشتراک گذاشته است.
پس از این مأموران با هماهنگی مرد فروشنده را بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها گفت که لوازم آرایشی را از مرد دیگری خریده است. بدین ترتیب مأموران شش‌مرد دیگر را که لوازم سرقتی را دست به دست خریده بودند بازداشت کردند تا اینکه آخرین خریدار، فروشنده اولیه را به نام حمید به مأموران پلیس معرفی کرد که مشخص شد حمید از دوستان صمیمی شاکی است.
سپس مأموران، حمید را به اتهام دست داشتن در سرقت لوازم آرایشی دستگیر کردند. وی در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد اعتراف کرد برای سرقت لوازم دوست صمیمی‌اش چهار مرد را اجیر کرده است. وی گفت: شغل من آرایشگری است و شاکی هم از دوستان صمیمی من است. او مدتی است در کار خرید و فروش لوازم آرایش فعالیت می‌کند و همیشه هم به من لوازم می‌فروشد و گاهی هم به عنوان واسطه برای آرایشگر‌های دیگر از او لوازم می‌خرم و می‌فروشم. دوستم وضع مالی خوبی دارد و به همین سبب مدتی است به او حسادت می‌کنم تا اینکه نقشه سرقت از دفترش را طراحی کردم و چهار سارق را برای زورگیری اجیر کردم. لوازم سرقتی را از طریق تلگرام به چند نفر فروختم و آن‌ها هم برای فروش دوباره عکس‌های لوازم را داخل کانال تلگرامی به اشتراک گذاشتند که شاکی متوجه شد و دست ما رو شد.
پس از این مأموران چهار مرد زورگیر را بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند. تحقیقات از متهمان به دستور قاضی بهشتی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار