کد خبر: 930072
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
گفت و گوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی کشتی آزاد در آستانه رقابتهای جهانی مجارستان
رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان در بوداپست در حالی کمتر از ۱۱ روز تا آغاز آن زمانی باقی است که هنوز تکلیف اعزام ما برای حضور کامل در این رقابتها مشخص نیست. این در حالی است که امروز فدراسیون کشتی در بیانیه ای اعلام کرد که اگر بانک مرکزی ارزثانویه پرداخت کند، تمامی کشتی گیران راهی رقابت های جهانی مجارستان می شوند. اما آنچه مشخص است این که تا به حال این ارز پرداخت نشده و با توجه به این که باید بلیط هواپیما خریداری شود اگر تا ۷۲ ساعت دیگر این ارز در اختیار فدراسیون قرار نگیرد...

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان در بوداپست در حالی کمتر از ۱۱ روز تا آغاز آن زمانی باقی است که هنوز تکلیف اعزام ما برای حضور کامل در این رقابتها مشخص نیست. این در حالی است که امروز فدراسیون کشتی در بیانیه ای اعلام کرد که اگر بانک مرکزی ارزثانویه پرداخت کند، تمامی کشتی گیران راهی رقابت های جهانی مجارستان می شوند. اما آنچه مشخص است این که تا به حال این ارز پرداخت نشده و با توجه به این که باید بلیط هواپیما خریداری شود اگر تا ۷۲ ساعت دیگر این ارز در اختیار فدراسیون قرار نگیرد فدراسیون مجبور است علاوه بر داوران ، تیم پزشکی و برخی از نفرات کادر مربیان ، ترکیب اصلی تیم را هم همراه خود به مسابقات اعزام نکند تا تیم نصف و نیمه راهی مسابقات جهانی شود.

منصور برزگر عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره اعزام ملی پوشان به رقابتهای جهانی در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: کشتی علی رغم اینکه همیشه بار دیگر ورزش ها در مسابقات به دوش کشیده اما به خاطر بی پولی حالا باید در یکی از مهمترین رقابتها با ترکیب ناقص پا به تشک بگذارد. عملکرد کشتی ما همیشه موفقیت آمیز بوده و آخرین بار نتیجه خوبی بود که در جاکارتا رقم خورد اما متاسفانه کسی قدر این موفقیتها را نمی داند. من شنیده ام که پس ازصحبت آقای خادم با وزیر ، ارز ثانویه به کشتی تعلق گیرد که گویا این موضوع حل شود البته من از جزئیاتش خبر دقیقی ندارم اما امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود. انصافا خادم در این مدت همواره تلاش می کند تا تیم های ملی با ترکیب کامل به رقابت های جهانی . در واقع با پرداخت ارز ثانویه تمام کشتی‌گیران به مسابقات جهانی می‌روند.

وی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" درباره اینکه هنوز ارز ثانویه را به فدراسیون نداده اند اظهار داشت: ببینید من همانطور که گفتم شنیده ام که وزیر دستور پرداهت ارز را داده اما اگر این ارز پرداخت نشود کار فدراسیون به مشکل بر می خورد چرا که زمان زیادی نداریم و اگر تا آخر هفته این ارز پرداخت نشود ، فدراسیون نمی تواند بلیط را برای ملی پوشان خریداری کند.فکر کنم مسئولان وزارتی فقط تا آخر هفته زمان برای اعزام کامل به مسابقات را داشته باشند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در ادامه افزود: ما در فدراسیون درآمد ثابت و مشخصی داریم و نمی توانیم بیش از حد هزینه کنیم. یعنی اصلا با این وضع دلار توانایی هزینه کردن را نداریم. ما حتی بنا داریم با کم کردن تمامی همراهان و حتی مربیان و اعضای کادر پزشکی ، برخی از هزینه ها را کم کنیم .در کل همه در فدراسیون تلاش می کنند تمامی کشتی گیران راهی رقابت های جهانی شوند.

برزگر درباره انتخاب برخی کشتی گیران تیم ملی اظهار داشت: ببیند واقعیت امر این است که ما در برخی اوزان مجبور به انتخاب این کشتی گیران شدیم. می دانم که منظور شما از این نفرات باقر یخشکی، امامی و مقصودی است اما یادمان باشد که هدف اصلی فدراسیون ، المپیک توکیو ۲۰۲۰ است. ما این دوستان را چون آینده دار هستند ، شورای فنی تصمیمی گرفت که محکی جدید در این رقابتها بخورند. ما خودمان هم می دانیم که این کشتی گیران جوان ، تجربه کافی را برای سطح از مسابقات ندارند اما همان طور که گفتم مجبوریم آنها را دراین دوره از رقابتها اعزام کنیم. البته این در حالی است که ارز ثانویه و به فدراسیون بدهند تا تیم با ترکیب کامل به مسابقات اعزام شود وگرنه معلوم نیست با ترکیب ناقص کدام کشتی گیر به مسابقات می رود. فدراسیون در نظر دارد با توجه به مدال آوری کشتی گیران، بهترین ها شرکت کنند تا بتوانند برای کشور مدال آوری کنند.

***

با منتظر ماند و دید بالاخره ارز ثانویه و به فدراسیون کشتی تعلق می گیرد یا خیر وگرنه با شرایط موجود به نظر نمی رسد کشتی گیران اورزان ۶۱-۶۶ و ۷۰ شانسی برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان داشته باشند. چون رضا اطری ، مصطفی حسین خانی، عزت‌ا... اکبری، حسن یزدانی، ‌علیرضا کریمی، مجتبی گلیج و پرویز هادی با توجه به تجربه بالایشان در ترکیب قرار خواهند گرفت.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای 28 مهرماه تا 3 آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار