کد خبر: 930071
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
در حالیکه قرار است فردا رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی صنعت‌، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی را معرفی کند گزینه‌های نهایی مشخص شده است.
جوان آنلاین: در حالیکه قرار است فردا رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی صنعت‌، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی را معرفی کند گزینه‌های نهایی مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ بر این اساس علی اکبر حاج‌محمدی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، رضا ویسه به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرهاد دژپسند به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری به عنوان گزینه دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح فردا از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی؛ وزیر پیشنهادی اقتصاد

فرهاد دژپسند فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی و اکنون استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است.

دژپسند سابقه حضور در معاونت طرح و بودجه سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم، معاونت تولیدی سازمان برنامه در دولت نهم و معاونت طرح ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی دولت هشتم را دارد.

وی اکنون نیز به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه مشغول فعالیت است.

فرهاد دژپسند

معمار صنعت خودرو ایران در راه وزارت صمت

رضا ویسه زاده ۱۳۳۴ در کرج و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور است.

وی ریاست هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ برعهده داشته است.  ,وی در این پروژه فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را انجام داد. در دوره ریاست ویسه بر ایدرو، وابستگی خودروسازان به این سازمان زیاد شد، و او در پی دولتی‌تر کردن صنعت خودرو بود.

در سال ۱۳۷۹ او نشان دولتی درجه سوم کار و تولید را از هیئت وزیران ایران دریافت کرد؛ در دولت هشتم به عنوان معمار اصلی صنعت خودرو ایران شناخته شد.

سوابق ویسه دریک نگاه

جهاد سازندگی کرج - سال ۱۳۵۹

عضو گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف - سال ۱۳۶۰

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت تأمین ماسه ریخته‌گری - ۱۳۶۲

مدیر آموزشی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - سال ۱۳۶۴

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ابزاران - ۱۳۶۵

معاون مدیرعامل و مدیر مجتمع موتورسازی و ریخته‌گری ایران خودرو - ۱۳۶۹

با حفظ سمت، عضو هیئت مدیره ایران خودرو و مدیر پروژه پیکان (۱۶۰۰) - سال ۱۳۷۰

مؤسس شرکت (ساپکو) و با حفظ سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره - سال ۱۳۷۲

با حفظ سمت قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو - سال ۱۳۷۸

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - سال ۱۳۸۰

بازنشستگی زودرس از مسئولیت دولتی و شروع کار در بخش خصوصی با ایجاد شرکت طراحی مهندسی و مشاور صنعتی رضوان - سال ۱۳۸۰

عضو هیئت مدیره و سپس رئیس هیئت مدیره بنیاد شریف در دانشگاه صنعتی شریف - سال ۱۳۸۸

رضا ویسه

چهره جوان سازمان برنامه جایگزین آخوندی

علی اکبر حاج‌محمدی که تا پیش از این مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی بوده است، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

حاج محمدی در آذر ماه سال پیش، از سوی محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه منصوب شده بود.

48

مرد جابه‌‌جایی‌های دولت روحانی

محمد شریعتمداری که در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت است. پیش از این معاون سابق اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده است.

وی در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌ است.

سوابق

اعتماد جناح‌های مختلف سیاسی کشور به شریعتمداری موجب شد که وی در دو نوبت مراجعه دولت به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد، با بالاترین آراء (دوره نخست با ۱۹۹ رأی و دوره دوم با ۲۱۵ رأی) موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شود.

به مدت ۸ سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین، تایلند و… علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها به عنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.

از سال ۱۳۷۳ پس از ۳ سال عضویت در هیئت امناء ستاد اجرایی فرمان امام با نظر رهبری در سمت ریاست ستاد اجرایی فرمان امام نیز مشغول به خدمت بود.

ازسال ۱۳۷۰ تاکنون عضویت در هیئت امناء آستان شاه‌عبدالعظیم و عضویت و دبیری هیئت امناء مؤسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث در قم را نیز تحت اشراف محمدی ری شهری بر عهده دارد.

از سال ۱۳۶۸ در دولت اول آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، هم‌زمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، به عنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرد.

محمد شریعتمداری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار