کد خبر: 930060
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه خود، احتمال حمایت اصلاحات از آذری جهرمی را در انتخابات ۱۴۰۰ رد کرده و از جهانگیری و لاریجانی به عنوان گزینه‌های احتمالی اصلاحات نام برده است.

گروه سیاسی جوان آنلاین: محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزاران، در مصاحبه تفصیلی خود با باشگاه خبرنگاران ضمن نکاتی را درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ بیان کرد. او احتمال حمایت اصلاحات از آذری جهرمی را رد کرده است و از جهانگیری و لاریجانی به عنوان گزینه‌های احتمالی اصلاحات نام برده است. بخش‌هایی از این مصاحبه در ادامه آمده است:

ترساندن مردم از دلار ۵۰۰۰ هزار تومان در دولت رئیسی شگرد تبلیغاتی بود

عطریانفر در خصوص شعارهای تبلیغاتی که ستادهای روحانی در انتخابات 96 علیه رئیسی می‌دادند، می‌گوید: «نه تنها در اقتصاد ایران بلکه در تمام دنیا، اقتصاد فرمان پذیر نیست، یعنی اقتصاد به هیچ عنوان از ابراهیم رئیسی، حسن روحانی فرمان، محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد فرمان نمی پذیرد. پایه اقتصاد ریاضیات است و روند خود را طی می‌کند، نکته‌ای که شما اشاره می‌کنید، در هر انتخاباتی وجود دارد، معتقدم این مسائل خیلی منشاء اثر نیست.»

او ترساندن مردم از دلار ۵۰۰۰ هزار تومان در دولت رئیسی را شگردی انتخاباتی دانسته و گفته است: «با توجه به اعتراض شما که گفتید برخی در دوره انتخابات ۱۰۰۰ تومان در دست می‌گرفتند و می‌گفتند اگر رئیسی روی کار بیاید دلار به ۵۰۰۰ هزار تومان می‌رسد، معتقدم این شگرد‌های تبلیغاتی در حوزه اقتصادبود و آرایی را از ناحیه اصولگرایی رئیسی به نفع روحانی جا به جا نکرد.»

روحانی برنامه مدون اقتصادی ندارد

عضو حزب مرکزی کارگزاران ضمن ابراز خرسندی از تغییر سیف از ریاست بانک مرکزی گفته است: «ما نمی‌توانیم خیلی به روحانی گیر بدهیم که اگر سیف را ۶ ماه زود‌تر برکنار می‌کرد، اتفاق شگرفی رخ می‌داد، ما بیش از انکه ذهن خود را معطوف به تغییر افراد کنیم باید برنامه داشته باشیم.»

وی همچنین با اشاره به دست خالی دولت در برنامه‌ی مدون اقتصادی بیان داشته است: «از نظر من در شرایطی فعلی برنامه مدونی ندارد، دولت در شرایط تحریمی، برنامه‌ای برای حل کاهش فروش نفت و افزایش نقدینگی  ندارد و از سوی دیگر مجلس هم می‌خواهد با استیضاح و سوال از رئیس جمهور مشکلات را بی ربط به خود نشان دهد و از سر خود وا کند.»

زندگی مردم، حتی در دوره احمدی‌نژاد، روز‌به‌روز ارتقاء یافته است

محمد عطریان‌فر با اعلام اینکه از وجود مشکلات در زندگی مردم خبر دارد، می‌گوید: «زندگی مردم بعد از جنگ روز به روز ماه به ماه و سال به سال ارتقا پیدا کرد، حتی در دولت احمدی نژاد که پول‌های وافری داشتیم به موز و سیب‌زمینی و گوجه تبدیل کردیم و مردم هم خوردند، مردم در طول دوران بعد از جنگ تا کنون روز به روز سطح رفاهشان افزایش پیدا کرده است، بعد از جنگ حدود ۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کرد که امروز نزدیک به ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در اختیار مردم است.

او افزایش قیمت‌ها را با افزیش میزان درآمد خانواده‌ها مقایسه کرده و می‌گوید: «افزایش هزینه‌ها می‌تواند درست باشد، اما به همان نسبت بلکه بیشتر درآمدشان افزایش پیدا کرده است قدرت خرید نه‌تنها ثابت بلکه قوی‌تر شده است، افزایش قیمت کنونی حباب است و نمی‌توان آن را ملاک قرار داد، زمانی می‌تواند ملاک باشد که پراید ۵ میلیون بود.  اقتصاد دانان می‌دانند که قدرت خرید ملی ما بعد از جنگ تا کنون افزایش پیدا کرده است.»

جهانگیری یکی از کاندیداهای مورد توجه کارگزاران/ در ریاست مجلس لاریجانی را بر عارف ترجیح دادیم

عطریانفر همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «در حال حاضر هیچ پیش‌بینی ندارم، چرا که حوزه و حریم انتخابات مانند مِلک مشاع است، به عبارتی تشکیل یک دولت متعلق به همه است، پس باید به تناسب زمان تصمیم بگیریم و اکنون نیز آن برهه فرا نرسیده است. آقای جهانگیری یکی از کاندیدا‌های مورد توجه ما است.»

او در خصوص ریاست مجلس نیز لاریجانی را بهتر از عارف دانست و بیان کرد: «در دستگاه اجرایی حرف اول و آخر را شخص رئیس جمهور می‌زند، اما در پارلمان رئیس اولا و بالذات نمی‌تواند نظر قطعی صادر کند؛ چرا که باید رأی گیری صورت گیرد. در هرحال در قضیه ریاست پارلمان به این نتیجه رسیدیم که لاریجانی گزینه مناسب‌تری است، چون هر دو جنبه را در نظر گرفته بودیم؛ در مقام واقع شانس پیروزی عارف را برای ریاست مجلس اندک می‌دانستیم، حتی با همت همه دوستان فراکسیون امید عارف نتوانست رأی قاطع بیاورد. همچنین باورمان این بود که با توجه به شرایط عمومی کشور اگرچه لاریجانی در تیم اصلاح‌طلبان نیست، اما می‌توان از رویکرد اعتدالی او دفاع کرد.»

احتمال اجماع اصلاح طلبان بر لاریجانی/ از آذری جهرمی حمایت نمی‌کنیم

عضو حزب کارگزاران همچنین در خصوص اجماع اصلاح طلبان بر لاریجانی در انتخاباب ۱۴۰۰ می‌گوید: «اگر دوستان اصلاح‌طلب به این اجماع برسند همگی وظیفه داریم تا از آقای لاریجانی حمایت کنیم، اما بهتر بود سوال را به این شکل طرح کنید که آیا اصلاح‌طلبان درباره وی به اجماع می‌رسند؟ بله محتمل است، اما اکنون برای اظهارنظر قطعی زود است و باید منتظر بمانیم، شاید شخصیت‌هایی مستقلی را هم بتوانیم وارد گردونه انتخابات کنیم. اگر در سال ۹۲ هاشمی‌رفسنجانی را داشتیم، به سمت روحانی می‌رفتیم؟ خیر.»

او همچنین درباره احتمال حمایت از آذری جهرمی یا ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «خیر! آقای آذری‌جهرمی خیلی جوان است و ریاست جمهوری پختگی خاصی می‌طلبد. وزارت ارتباطات هم چندان گسترده نیست، چرا که اینترنت و شبکه تلفن همراه تا حدودی به دست بخش خصوصی سپرده شده و این وزارتخانه دخالت چندانی در اداره این امور ندارد و می‌توان گفت که آقای آذری‌جهرمی بیشتر مدیریت زیرساخت را برعهده دارد. البته آقای ظریف شخصیت مستعدی برای این امر دارد، اما ایشان به هیچ عنوان زیر بار کاندیداتوری ریاست جمهوری نمی‌رود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
مردم بخصوص حقوق بگیر ها هم تماشاچی این دولتمندان موفق در امور شدند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار