کد خبر: 929990
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به سمت عرصه‌ فرهنگ و هنر گسیل شود و نمود عینی آن حضور بخش خصوصی در حوزه‌ فیلم و سینما و افزایش ٦٠ درصدی صندلی‌های سینما در طول یک سال گذشته در استان است.

محمد محمدپور در نشست اعضای هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی و هنری اظهار داشت: ارائه‌ ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر نه تنها یک ضرورت است بلکه به مرحله‌ اضطرار رسیده است.

وی افزود: در برهه‌ کنونی باید اصحاب فرهنگ و هنر با ارائه‌ طرح‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه و مشارکت در طرح‌های بزرگ فرهنگی و هنری، مسیر حرکت به سمت تعالی و توسعه را پرشتاب‌تر و قوی‌تر طی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: حوزه‌ فرهنگ و هنر هزینه‌بر نیست بلکه حوزه‌ ثروت‌خیز و بهترین جایگزین برای سایر منابع درآمدسازی است و موسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با جذب مشارکت‌های مردمی فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.

محمدپور تاکید کرد: سرمایه‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به سمت عرصه‌ فرهنگ و هنر گسیل شود و نمود عینی آن حضور بخش خصوصی در حوزه‌ فیلم و سینما و افزایش ٦٠ درصدی صندلی‌های سینما در طول یک سال گذشته در استان است.

وی، بر لزوم ارائه‌ کالای فرهنگی باکیفیت تاکید کرد و گفت: رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت بسترسازی برای ارائه‌ کالا و خدمات فرهنگی باکیفیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مدیران موسسات فرهنگی و هنری خواست تا با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ‌ایجاد زمینه برای گفت‌وگو‌های فرهنگی و هنری و ارائه‌ ایده‌های خلاقانه زمینه را برای تعالی و توسعه فرهنگی بیش از پیش در جامعه فراهم‌ کنند.

وی گفت: موسسات فرهنگی و هنری بهترین جایگزین دولت ،برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند و سیاست دولت تدبیر و امید نیز این است که مردم متصدی مسائل و موضوعات فرهنگی و هنری باشند.

محمدپور تصریح کرد: در حوزه‌ فرهنگ و هنر اگر صرفاً به امکانات دولتی متکی باشیم، نمی‌توانیم به توسعه‌ مطلوب دست یابیم چراکه نقش دولت باید تولی‌گری و سیاست‌گذاری و رفع مشکلات و موانع باشد.

گفتنی است، در نشست مجمع عمومی موسسات فرهنگی هنری استان، که با حضور اعضای این مجمع تشکیل شد، اسمعیل ذوالفقارزاده،‌ حجت‌الاسلام عباس عباس‌زاده، سیدحسین هاشمی، مهدی رفیعیان و نادر حاتمی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره همچنین سولماز مرحمتی و علیرضا مختاری به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی هنری استان معرفی شدند.

همچنین محمدباقر وثوقی و ناصر دکانی به عنوان بازرسان انجمن و آیت‌اله فتحی به عنوان بازرس علی‌البدل انجمن معرفی شدند.

این انجمن با هدف اعتلای مؤسسات فرهنگی هنری استان و به منظور فراهم کردن زمینه همفکری و  هم‌سویی بیشتر مؤسسات و صیانت و حمایت از حقوق این مراکز در عرصه های آموزشی، فرهنگی، هنری و قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات تاسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر