کد خبر: 929981
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
وزیر خارجه امریکا برای چهارمین بار به کرشمالی سفر و با رهبر این کشور ملاقات کرد، ملاقاتی که حاصل آن توافق برای ملاقات مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون بوده است.
وزیر خارجه امریکا برای چهارمین بار به کرشمالی سفر و با رهبر این کشور ملاقات کرد، ملاقاتی که حاصل آن توافق برای ملاقات مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون بوده است.
مایک پمپئو دیروز پس از سفر به پیونگ‌یانگ و ملاقات با کیم جونگ اون، به کره جنوبی رفت. وزیر خارجه ترامپ که اولین سفر خود به کره شمالی را به عنوان رئیس سیا و سه سفر بعدی را در سمت وزیر خارجه امریکا انجام داده، دیروز پس از پایان چهارمین سفرش به کره‌شمالی و ورود به کره‌جنوبی در توئیتی نوشت که سفر خوبی به پیونگ یانگ داشته است: «من به پیونگ‌یانگ رفتم تا با رئیس کیم دیدار داشته باشم. ما همچنان توافق‌هایی را که در اجلاس سران سنگاپور صورت گرفته است ادامه می‌دهیم. ممنون از پذیرش من و تیم من.» پمپئو بعد از پیونگ‌یانگ به سئول پایتخت کره جنوبی رفت و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی را رد جریان سفر خود قرار داد. دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی روز یک شنبه اعلام کرد که به زودی نشست دوم سران امریکا و کره‌شمالی برگزار خواهد شد. براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی، وزیر خارجه امریکا و رئیس کره‌شمالی ضمن بررسی فرآیند خلع سلاح هسته‌ای درباره دومین دیدار ترامپ و کیم در آینده‎ای نزدیک به توافق رسیدند. ترامپ روز قبل از توافق با کیم گفته بود که معتقد است مسائل درباره کره‌شمالی به خوبی پیش می‌روند. ترامپ در جریان سخنرانی در کانزاس گفت: «چه کسی می‌داند؟ اما من فکر می‌کنم مسائل درباره کره‌شمالی به خوبی پیش می‌روند.» هفته قبل هم ترامپ در ویرجینیای غربی گفته بود: «من واقعاً سرسخت بودم و اون هم همین‌طور. ما فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. حالا عاشق هم شدیم. او برای من نامه‌های «زیبا» نوشت. نامه‌های زیادی رد و بدل شد و ما عاشق هم شدیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار