کد خبر: 929978
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
سنای امریکا به عضویت مادام‌العمر برت کاوانا، نامزد مناقشه‌برانگیز ترامپ برای دیوان عالی رأی داد و این قاضی ۵۳ ساله دو ساعت بعد، سوگند خورد
سنای امریکا به عضویت مادام‌العمر برت کاوانا، نامزد مناقشه‌برانگیز ترامپ برای دیوان عالی رأی داد و این قاضی ۵۳ ساله دو ساعت بعد، سوگند خورد. شمار زیادی از امریکایی‌‌‌‌‌ها كه اكثر آنان را زنان تشكیل می‌دادند، علیه این قاضی که متهم به «‌تعرض جنسی‌» بود اعتراض كردند.
مراسم ادای سوگند برت کاوانا برای قرار گرفتن در پست جدیدش در سکوت کامل در دیوان عالی امریکا برگزار شد، قاضی دیوان عالی امریکا که سه زن از جمله کریستین بلازی فورد، استاد روانشناسی در یک دانشگاه شمال کالیفرنیا، او را متهم به آزار جنسی كرده‌‌اند. روند رسیدگی به این تأیید صلاحیت طی دو هفته گذشته و پس از علنی شدن اتهام آزار جنسی علیه قاضی کاوانا به چالشی تاریخی کشیده شده بود. یك‌‌‌‌شنبه شب در برابر ساختمان دیوان عالی امریکا، جایی كه مراسم سوگند كاوانا برگزار شد شمار زیادی از شهروندان امریکا که بسیاری از آنها را زنان تشکیل می‌دادند دست به تظاهرات زدند. مراسم سوگند این قاضی امریکایی حدود دو ساعت بعد از رأی سنای امریکا برگزار شد‌؛ رأیی ناپلئونی كه در جریان آن او با 50 رأی در برابر ۴۸ رأی قاضی جدید دیوان عالی شد. پیش از رأی اعتماد سنا و البته در خلال آن حدود 2 هزار نفر از شهروندان امریکایی در برابر ساختمان کنگره علیه او شعار دادند. حدود ۱۵۰ تن از تظاهرکنندگان توانستند با شکستن سد پلیس وارد ساختمان کنگره شده و جریان رأی‌گیری در سنا را با وقفه‌های کوتاهی مواجه کنند. در سالن محل رأی‌گیری صدای جیغ زنانی که بیرون از سالن خواهان رأی منفی سناتور‌‌‌‌ها به این کاندیدای جنجالی و درگیر در پرونده تعرض جنسی بودند، به گوش می‌رسید. زنان خشمگین در جایگاه تماشاچیان نیز بار‌‌‌‌ها شعار «‌شرمت باد‌» سر دادند. ریاست جلسه رأی‌گیری بر عهده مایک پنس، معاون دونالد ترامپ بود که ناچار شد بار‌‌‌‌ها از نگهبانان بخواهد تا نظم را به صحن سنا بازگردانند. در جریان اعتراض‌‌‌‌‌ها در مجموع ۱۶۴تظاهرکننده بازداشت شدند. بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در توئیتر خود نتیجه آن را به سنا تبریک گفت و در حساب توئیتر خود نوشت :‌ «‌من سنا را به علت انتخاب یک نامزد فوق‌العاده، قاضی برت کاوانا، برای ورود به دیوان عالی، ستایش می‌کنم و تبریک می‌گویم. او سپس در جمع هواداران خود در کانزاس رأی اعتماد سنا به کاوانا را «‌پیروزی عظیم ملت، مردم و قانون اساسی‌» امریکا خواند.

بدنامیدیوان عالی امریکا
«رابرت پست‌» رئیس پیشین دانشکده حقوق دانشگاه ییل در پولتیکو نوشت: تا وقتی «برت کاوانا» نامزد معرفی شده رئیس‌جمهور امریکا، متهم به آزار جنسی زنان، در دیوان عالی فدرال باشد، فاجعه‌ای برای این کشور و یادآور قدرت‌طلبی خواهد بود. رابرت پست افزود: کسی باور نخواهد کرد که «کاوانا» ممکن است عملاً قاضی بی‌طرف باشد و وی به یقین به نقطه تمرکز بی‌اعتمادی و جبهه‌گیری ضد دیوان عالی فدرال تبدیل خواهد شد. هافینگتون پست نوشت: یک سوم مردان شاغل در دیوان عالی امریکا با اتهام مبادرت به رفتارهای غیراخلاقی مواجه هستند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این روزنامه امریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آماندا ترکل افزود: با توجه به تأیید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، اکنون یک‌سوم مردانی که در تفسیر قوانین امریکا حرف آخر را می‌زنند، به ارتکاب رفتارهای غیر اخلاقی متهم شده‌اند. هافینگتون پست نوشته است:«وی در حالی این منصب را در اختیار دارد که آنیتا هیل شهادت داده است زمانی که برای او کار می‌کرد هدف آزار و اذیت جنسی از سوی قرار گرفته است. در سال 2016 [1395] یک زن دیگر اعلام کرد توماس در یک مهمانی رسمی شام در سال 1999 [1378] او را آزار داده است. شونا توماس، مدیر اجرایی گروه آلترا وایولت معتقد است پس از تأیید کاوانا، دیوان عالی امریکا به یکی دیگر از نهادهای بدنام تبدیل خواهد شد، جایی که زنان احساس نخواهند کرد با یک دادرسی عادلانه مواجه خواهند بود. ترکیب جدید دیوان عالی امریکا پیروزی بزرگی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، محسوب می‌شود که خود نیز از سوی چند زن به ارتکاب رفتارهای غیراخلاقی متهم شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
واقعا شرمش باد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار