کد خبر: 929967
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
حاشیه‌ای بر درخشش قدوس و آزمون در لیگ‌های فرانسه و روسیه
از آمیان تا کازان، این هفته‌ها باد به پرچم ستاره‌های ایرانی می‌وزد، ستاره‌هایی که گل‌های سه امتیازی می‌زنند و فصل ۲۰۱۸ را با توپ شروع کرده‌اند
سعید احمدیان
از آمیان تا کازان، این هفته‌ها باد به پرچم ستاره‌های ایرانی می‌وزد، ستاره‌هایی که گل‌های سه امتیازی می‌زنند و فصل ۲۰۱۸ را با توپ شروع کرده‌اند، مانند شنبه شب که هم سامان قدوس در فرانسه یک گل سه امتیازی زد و هم سردار آزمون در روسیه تا تیم‌های باشگاهی‌شان روی کاکل آن‌ها بچرخد.
کارلوس کرش هر چقدر این روز‌ها از کمبود امکانات و اردو‌ها گلایه داشته باشد و اخم کند، بهانه برای خوشحالی هم کم ندارد، مانند روز‌های خوب مهاجمان تیم ملی، مهاجمانی که روی آن‌ها برای درخشش در جام ملت‌های آسیا حساب ویژه‌ای باز کرده است. حالا او این هفته‌ها باید اخم‌هایش را برای دقایقی هم که شده با خبر‌هایی که از گلزنی‌های سردار آزمون و سامان قدوس می‌شنود، باز کند و امیدوار باشد که در امارات هم این موتور گلزنی روشن بماند تا جام پس از چهار دهه روی دست کاپیتان ایران بالا برود و او هم حداقل یک جام در کارنامه هشت ساله حضورش در ایران به ثبت برساند.

بازگشت سردار
هر‌چند سردار آزمون تا امروز به دعوت کارلوس کرش برای بازگشت به تیم ملی و بازی تدارکاتی ۲۴ مهر با بولیوی واکنشی نشان نداده، اما نام این مهاجم این روز‌ها در کازان بیشتر از نام هر بازیکن دیگری به گوش می‌رسد، مانند فصل‌های اول حضور مهاجم ترکمنی تیم ملی ایران در روسیه. سردار که در سال جام جهانی، فصل ناامیدکننده‌ای را در کازان تجربه کرد و در ۲۶ بازی تنها شش گل به ثمر رساند، در فصل جدید دوباره همان مهاجم گلزنی شده که بردیف سرمربی روبین‌کازان انتظار دارد. سردار در هفته دهم لیگ روسیه که شنبه شب برگزار شد مقابل اورال ۹۰ دقیقه بازی کرد و تک‌گل سه امتیازی روبین‌کازان را نیز به ثمر رساند، آن هم با پرشی زیبا و ضربه سری که به تور دروازه حریف روبین چسبید. حالا در پایان هفته دهم لیگ روسیه، آمار آزمون امیدوارکننده است. او چهار گل زده، چهار پاس گل داده و یک پنالتی هم برای روبین‌کازان گرفته تا کارنامه قابل قبولی در ۱۰ بازی گذشته از لیگ روسیه داشته باشد. آزمون حالا بهترین پاسور و دومین گلزن لیگ روسیه است.
قربان بردیف، سرمربی روبین‌کازان که از بازگشت دوباره آزمون به روز‌های خوبش خوشحال است، معتقد است سردار کار خاصی نکرده و فقط وظیفه‌اش را انجام داده است: «گلی که سردار آزمون می‌زند، کاری است که باید انجام دهد. او در واقع یک مهاجم است. اگر گل نزند پس برای چه چیزی مورد نیاز است.» البته درخشش آزمون بهترین خبر ممکن برای کرش است، مربی که سردار نقش ویژه‌ای در پازل او برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا در امارات دارد و گفته می‌شود آزمون به‌رغم خداحافظی، دوباره به تیم ملی برمی‌گردد، آن هم در شرایط آماده‌تر نسبت به جام جهانی، شرایطی که آزمون باید مدیون انتقاد‌هایی باشد که از او شد تا سردار امروز در حال تبدیل شدن به همان مهاجم آماده گذشته باشد.

موتور گلزنی که خاموش نمی‌شود
فرقی نمی‌کند در لیگ درجه ۲ سوئد بازی کند یا لیگ درجه یک فرانسه، موتور گلزنی سامان قدوس خاموش شدنی نیست. او همانطور که فصل پیش برای اوسترشوند گل زد و در پایان هم جایزه بهترین مهاجم لیگ را گرفت، در لوشامپیونه و آمیان هم همان مهاجم گلزن همیشگی است. قدوس شنبه شب نیز در هفته نهم لیگ فرانسه در بازی آمیان مقابل دیژون با یک شوت دیدنی، تیمش را به سه امتیاز بازی رساند تا شماره ۷ ایرانی آمیان در لوشامپیونه هم بدرخشد. آمار قدوس در پنج بازی اخیر درخشان بوده است. مهاجم دورگه تیم ملی فوتبال کشورمان که پیش از جام جهانی بین ایران و سوئد، ایران را برای بازی ملی انتخاب کرد با زدن سه گل و دو پاس گل، یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. درخشش قدوس سبب شده کریستوف پلیسیه، سرمربی تیم آمیان به مهاجم ایرانی تیمش ببالد: «با توجه به گلی که او به ثمر رساند، می‌توان گفت که آن شوت، یک شوت فوق‌العاده و وصف‌ناشدنی بود. به خاطر عملکرد گذشته‌اش برابر کان از او ناامید شده بودم، اما از او خواستم که آن بازی را فراموش کند و به تلاشش ادامه دهد. سامان با سر تکان دادن حرف‌های مرا تأیید کرد. اکنون ۱۰ امتیاز داریم و مطمئنم که در آینده پیشرفت خواهیم کرد.»
بازی‌های فوق‌العاده قدوس در فرانسه در شرایطی است که کرش در بازی‌های اخیر تیم ملی از او بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره استفاده کرده است. با این حال به نظر می‌رسد تداوم گلزنی‌های سامان می‌تواند این پیام را به کرش برساند که می‌تواند روی شماره ۷ ایرانی آمیان برای قهرمانی در جام ملت‌ها بیشتر از همیشه حساب باز کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار