کد خبر: 929950
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
سید عبدالله متولیان
تجمع و رزمایش ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان سراسر کشور، و دیدار مستقیم یکصدهزار نفر از آنان با فرمانده معظم کل قوا در ورزشگاه آزادی، خاطرات شیرین حماسه تجمع یکصدهزار نفری سپاه محمد (ص) در سال ۱۳۶۵ را در افکار عمومی زنده کرد.
بعد از جنگ تحمیلی این اولین بار بود که جمهوری اسلامی ایران اقتدار بی‌بدیل و منحصر به‌فرد خود را در قالب سازماندهی و رزمایش انسانی مردم به رخ دشمنان خود می‌کشید. حضور حداکثری مردم سبب شده، دشمنی که به دنبال راه‌اندازی تابستان داغ خواب فروپاشی حکومت ایران را دیده و دیروز از طریق اروپایی‌ها، پیام داده بود که حداکثر سه ماه دیگر کلک نظام ایران کنده خواهد شد، امروز ترسان و لرزان از درِ نفاق وارد شده و پیام مذاکره و مودت مخابره می‌کند.
بسیج به مفهوم سازماندهی حداکثری مردم میراث معجزه‌گونه و گرانبهای حضرت امام خمینی (ره) است. زمانی که کشور ایران حدود ۳۶ میلیون جمعیت بیشتر نداشت، امام راحل در چهارم آذر ماه سال ۱۳۵۸ ضمن نصب حضرت امام خامنه‌ای به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی بسیار مهم در جمع پاسداران در قم، زمینه صدور فرمان تشکیل و سازماندهی بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی را مهیا کرده و فرمودند: «مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد، ۲۰ میلیون ارتش داشته باشد و چنین مملکتی آسیب بردار نیست.... یک مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد.»
با گذشت ٤۰ سال از تشکیل بسیج، نظام اسلامی با اعتماد، سازماندهی و حضور جهادی، انقلابی و حداکثری مردم در تمامی زمینه‌های متصور: «جهاد دفاعی»، «جهاد علمی»، «جهاد اطلاعاتی»، «جهاد مبارزه با تروریسم»، «جهاد خدمت‌رسانی»، «جهاد اقتصادی»، «جهاد سازندگی»، «جهاد انتظامی و امنیتی» و... توانسته بر همه مشکلات و آسیب‌ها فائق آمده و تهدید‌های بسیاری را دفع کند.
الگوی «مردم را صاحب نظام دانستن» و اعتماد به مردم و سازماندهی حداکثری و به میدان آوردن آنان، همان برگ برنده و قدرت نرم نظام اسلامی است که ایران را در برابر توطئه‌های بی‌شمار و تحریم‌های ظالمانه شیطان بزرگ (با همه توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی) به ابرقدرتی جدید تبدیل نموده و الگوی موفق عراق، سوریه، لبنان، یمن و... در کشف، شناسایی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و مبارزه با تروریسم و.... است.
اهداف نظام اسلامی فقط در سایه حضور حداکثری مردم حاصل خواهد شد. در جمهوری اسلامی و بر طبق قانون اساسی، نگاه به مردم و «آنان را صاحب اصلی کشور دانستن»، راهبرد قطعی و الی‌الابد و لایتغیر نظام اسلامی بوده و مردم عین نظام و نظام همان مردم است و انفکاک و جدایی این دو از هم امری محال تلقی می‌شود و این همان اشتباه محاسباتی دشمن در برابر ایران اسلامی است که مانند مدل‌های سیاسی موجود، مردم را زیرمجموعه نظام می‌دانند و برای جدایی مردم از نظام تلاش می‌کنند. دشمن کینه‌توز غربی، طی ٤۰ سال گذشته تمام توان خود را برای «دوقطبی مردم/نظام»، «فروپاشی باور‌ها و سلب اعتماد مردم از نظام» و «رویارویی مردم با نظام» به کار گرفته، اما در تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها، با حضور حداکثری مردم در صحنه، طعم تلخ شکست را چشیده و از مردم ایران سیلی خورده‌است.
«تأمین امنیت نظام»، «پیشرفت همه‌جانبه و آبادانی کشور»، «کاهش آسیب‌ها و آسیب‌پذیری کشور»، «حفاظت از دستاوردها»، «مقابله با تهدید‌های بیرونی» و... همه و همه در سایه حضور سازماندهی شده و حداکثری مردم به دست می‌آید و این حقیقتی غیرقابل خدشه و از مسلمات نظام اسلامی ایران است که هم به آن افتخار می‌کند و هم به‌عنوان یک الگوی موفق به کشور‌ها و ملت‌های دربند و تهدیدپذیر ارائه کرده است. در مدل مردمی نظام اسلامی؛ مردم هم صاحب نظامند، هم حافظ نظام و هم ضامن امنیت و بقای نظام و هم الگوی مدیریت و خدمت جهادی و انقلابی مسئولان. رزمایش هفتصدهزار نفری مردم و تجدید بیعت آنان با آرمان‌های نظام اسلامی (که بیشترین بازتاب داخلی و خارجی را در پی داشت) نقطه عطف نوینی در نگرش مدیریتی کشور محسوب می‌شود و وقت آن رسیده است که مسئولان کشور با اصلاح رویکرد اداره کشور، تفکر بسیجی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بومی را نصب‌العین خود قرار داده و با اقدامات جهادی از طریق حضور حداکثری مردم به حل مشکلات کشور بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار