کد خبر: 929939
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان اعلام کرد:
رئیس بنیاد نخبگان استان و دبیر جشنواره منطقه‌ای رویش دماوند و خاوران از پذیرش 103 اختراع از 18 استان کشور در این جشنواره خبرداد و گفت: جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران روزهای 18 و 19 مهر به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

داود فیض در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مخترعان و مبتکرانی از استان‌های تهران، سمنان، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، خراسان‌های شملی و جنوبی،کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، البرز،قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مرکزی و گیلان در این جشنواره حضور دارند.

وی از ارسال 202 اختراع به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود:در داوری اولیه حدود 103 اختراع از این اختراعات برای شرکت در بخش نهایی انتخاب و از آنها برای حضور در سمنان دعوت شده است.

دبیر جشنواره منطقه‌ای رویش دماوند و خاوران با بیان اینکه تهران با 33 اختراع بیشترین آثار ارسالی به جشنواره امسال را داشته تصریح کرد: سمنان با 17 اختراع، خراسان رضوی با 12 اثر و مازندران با 11در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در زمینه‌های مختلفی همچون: تجهیزات پزشکی، برق و قدرت، الکترونیک و کنترل، شیمی، علوم دارویی، کامیوتر و آی تی، کشاورزی ،مکانیک، عمران، نفت گاز و پتروشیمی،صنایع غذایی و مواد برگزار می‌شود اضافه کرد: تجهیزات پزشکی با 23 اختراع، مکانیک با 18، عمران با 13، الکترونیک و کنترل با 12 و مواد و متاوژی با 10 اختراع بیشترین اختراع را از نظر فراوانی داشتند.

وی از برپایی نمایشگاهی از اختراعات و ابتکارات مبتکران کشور در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: حدود نیمی از اختراعات به نمایش درآمده در نمایشگاه از تهران پذیرش شدند.

دکتر فیض با اشاره به مزایای شرکت در این جشنواره خاطرنشان کرد: آن دسته از مخترعانی که آثارشان در این جشنواره پذیرش می‌شود به‌عنوان مخترع سطح 3 مورد حمایت بنیاد نخبگان و معاونت علمی رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان ادامه داد: مخترعان سطح 3 چنانچه اختراعات خود را در فرآیند تجاری‌سازی قرار دهند به تدریج می‌توانند به مخترع سطح دو و یک نیز ارتقاء و از تسهیلات ارزان‌قیمت دولتی برای تجاری‌سازی اختراعات خود بهره بگیرند.

جشنواره منطقه‌ای رویش دماوند و خاوران و نمایشگاهی از اختراعات کشور چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در سالن ورزشی دانشگاه آزاد سمنان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار