کد خبر: 929935
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از افزایش دوبرابری اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این استان تا پایان امسال خبر داد.

، محمد جهانشاهی در شورای اداری شهرستان مهدیشهر که با حضور استاندار و مسوولان استانی برگزار شد اظهار کرد: امروز با افتتاح یک‌ مرکز بوم‌گردی دیگر در شهرستان مهدیشهر شمار مراکز بومگردی استان به  65 مرکز می‌رسند.

وی از وجود 22 مرکز بومگردی در شهرستان مهدیشهر خبر داد و تصریح کرد: تا کنون ۱۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان مهدیشهر هزینه شده است.

جهانشاهی از برنامه‌ریزی برای افزایش دو برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهدیشهر خبر داد و افزود: در حال حاضر 21 نفر متقاضی راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان از امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای این بخش در مهدیشهر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره اشتغالزایی اقامتگاه‌های بوم‌گردی خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا کنون زمینه اشتغال برای ۵۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده‌اند که این میزان تا پایان سال تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مهدیشهر در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد یکی از این ظرفیت‌های مهم گردشگری است.

وی از تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهمیرزاد خبر داد و افزود: یک هتل به زودی در شهمیرزاد به بهره‌برداری می‌رسد.

با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان، شصت و پنجمین اقامتگاه بوم گردی استان تحت‌عنوان "خانه باغ شهابی" در شهرستان مهدیشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر