کد خبر: 929874
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
فرماندار بیله سوار مغان:
فرماندار بیله سوار مغان گفت: پیش بینی می شود کشت محصول دانه روغنی کلزا امسال نسبت به سال زراعی گذشته 50 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسن قبادی در بازدید از روند آغاز کاشت محصول دانه روغنی کلزا در بیله سوار اظهار کرد: پارسال چهار هزار و 100 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته بود که از این میزان اراضی زیر کشت 6 هزار و 700 تن محصول برداشت شد.

وی افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رود.

قبادی اضافه کرد: اقلیم و خاک مناسب منطقه و تجربه کشاورزان از کشت این محصول باعث شده که زارعان منطقه بویژه در اراضی پمپاژ 8 از کشت این محصول استقبال نمایند و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز اطلاعات و حمایت های لازم را از کشاورزان انجام خواهند داد.

وی عنوان کرد: توسعه کشت دانه روغنی کلزا در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی ،افزایش تولید این محصول و کاهش وابستگی به خارج از کشور بوده و قرار است با برنامه ریزی 10 ساله و با همت کشاورزان ، 70 درصد روغن در داخل تولید شود.

فرماندار بیله سوار گفت: سال گذشته رکورد تولید کلزا در این شهرستان شکسته شد و امسال پیش بینی می شود با بارندگی های مناسب کشت کلزا در بیله سوار افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر