کد خبر: 929857
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
با توجه به وعده موافقان CFT مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی قیمت دلار پس از تصویب این لایحه باید منتظر دلار ۵۰۰۰ تومانی باشیم.

جوان آنلاین: امروز و پس از بررسی نظرات موافقان و مخالفان تصویب لایحه CFT در مجلس، بالاخره با رای ۱۴۳ نفر از نمایندگان، این لایحه در پارلمان به تصویب رسید.

پیش از این برخی چهره‌های سیاسی و مسئولان وعده‌هایی در خصوص اتفاقات پس از تصویب این تعهد مطرح کرده بودند که حالا باید پاسخگوی آن باشند.

از جمله افرادی که در خصوص تصویب CFT از لوایح مربوط FATF وعده داده بود، پروانه مافی نماینده مجلس است که گفته بود در صورت تصویب این لایحه قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند. این نماینده اصلاح طلب در توییتر خود نوشت: لوایح ۴ گانه که در حال تصویب در مجلس است و FATF یکی از آنهاست، میتواند تبادلات پولی بین المللی مارا تسهیل کرده و از دستاورد این اتفاق ضمن ثبات در بازار ارز میتوان قیمت آنرا حتی به میزان ۵۰% قیمت فعلی کاهش دهد.

 

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس دیگر مسئولی بود که ارتباط میان پیوستن ایران به FATF و کاهش قیمت ارز را مطرح کرده بود. وی در حساب توئیتری خود نوشت: با شروع ریزش قیمت ارز و سکه در بازار امروز عصر در ایران، حالا نوبت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل فرآیند FATF و تصویب استانداردهای بین المللی نظام بانکی در جلسه فردا، روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از میان رفتن حباب ساختگی در بازار را تداوم بخشند.

 

این اظهارات و وعده‌هایی که توسط مسئولان و نمایندگان مجلس در خصوص کاهش قیمت دلار پس از تصویب این لایحه مطرح شد در کنار عملیات روانی رسانه‌های اصلاح طلب در این خصوص از نکات قابل تامل است بگونه‌ای که یکی از روزنامه‌ها در تیتر یک شماره امروز خود نوشت:

 

در گزارش این روزنامه در خصوص ارتباط قیمت دلار و CFT آمده است: مهدی پازوکی، کارشناس مسائل اقتصادی از بار روانی FATF بر قیمت دلار و قیمت سایر کالاها به «ابتکار» می‌گوید: باید بگویم که مشکلات اقتصادی ایران با به تصویب رسیدن این لایحه حل نمی‌شود اما به تصویب رسیدن FATF یقینا در قیمت دلار تاثیر می‌گذارد.

حال پس از تصویب نوبت عمل به وعده کاهش قیمت دلار رسید. طبق اطلاعات موجود تابلو صرافی‌ها عدد ۱۰ هزار تومان را برای قیمت دلار نشان می‌دهد و بانک‌ها نیز روز گذشته ارز فروشی مردم را با قیمت ۹۵۰۰ تومان می‌خریدند. لذا با توجه به وعده‌ این مسئولان هم‌اکنون باید منتظر دلار نهایتا ۵۰۰۰ تومانی باشیم و در غیر اینصورت این بار نیز این عده با وعده‌های پوچ مردم را فریب دادند.

منبع: مشرق

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار