کد خبر: 929805
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
ماموران گمرک موفق به کشف 75 کیلوگرم تریاک از داخل محور یک کامیون شدند.

ماموران گمرک بازرگان با در نظر گرفتن شاخص‌های ریسک و پس از مشکوک شدن به یک کامیون خروجی، با بهره‌گیری از دستگاه ایکس ری و به کمک تیم مربیان و سگ‌های موادیاب به بازرسی کامیون اقدام کرده و موفق به کشف 75 کیلوگرم تریاک از  داخل محور این کامیون شدند.

این مواد به شیوه‌ای ماهرانه درمحور کامیون جاسازی شده بود.

کشفیات موادمخدر سنتی در گمرک طی 6 ماهه نخست سال 97 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 128 درصد رشد داشته است.

گمرک ایران در سال 96 نیز نسبت به سال قبل توانست در کشفیات موادمخدر 457 درصد رشد را تجربه کند. عددی که نشان می‌دهد کشفیات موادمخدر در طول سال‌های 92 تا 96 سیر صعودی داشته و از رقمی بیش از 18 تن به بیش از 154 تن در سال 96 رسیده و گمرک ایران در کشفیات موادمخدر در این بازه زمانی، رشدی 740 درصدی را برای خود ثبت کرده است.

لازم به ذکر است، گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه سال پیاپی 2015 تا 2018 رتبه اول مبارزه با قاچاق موادمخدر را به خود اختصاص داده است.

به تازگی سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید نیز در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

فریده زبیدی مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در این رابطه اعلام کرد؛ ایجاد ارتباط و همدلی بین ارگان‌های مقابله‌ای می‌تواند تاثیر بسیار زیادی اثر بخش بودن مبارزه با قاچاق موادمخدر به‌دنبال داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر