کد خبر: 929800
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
نماینده شبستر در مجلس:
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 درصد صنایع در شهرک‎های صنعتی تعطیل شده‎اند و در برخی از استان‎ها این رقم به 80 درصد هم می‎رسد ولی وضعیت استان ما از این لحاظ خوب است.

معصومه آقاپورعلیشاهی  در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: اخیراً جلسه‎ای در رابطه با شرایط اقتصادی کلان کشور و استان تشکیل دادیم که مسائل ماده 13 و 16 را در کمسیون اقتصادی مطرح کردیم.

وی افزود: در شورای عالی اقتصاد سران سه قوه قول دادند در رابطه با تضامینی که بابت صادرات اخذ می‎شود طی سه ماه وقت صرف کنند و فرمول قیمت را طبق خوداظهاری و متناسب با قیمت سایت «نیما» تغییر دهند.

آقاپور در عین حال خاطرنشان کرد: در 10 روز گذشته با کاهش قیمت ارز مواجهیم و بعد از تثبیت قیمت ارز فرمول را تغییر می‎دهیم.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با اولویت‎بندی طرح‎های عمرانی در کشور مقرر شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی جلسات مشترکی با کمسیون‎ها داشته باشند تا در ابتدا اول پروژه‏‌های نیمه تمام ارزیابی شوند و با حداقل قیمت به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی با بیان اینکه در کشور 60 هزار پروژه نیمه تمام از 5 درصد تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد، افزود: هزینه نگهداری این پروژه‌‏ها برای دولت بسیار سنگین است.

آقاپور ادامه داد: در ارتباط با بودجه سال 98 با توجه به شرایط کشور سه سناریو در رابطه با اولویت‌بندی پروژه‎ها، شفاف‎سازی فضای کسب و کار، حذف قوانین زاید، همکاری دولت با ارکان نظام و افزایش صادرات غیر نفتی طرح شده و در جهت تغییر بخشنامه‎ها تلاش می‎شود.

وی همچنین گفت: پیشنهاد تک نرخی کردن ارز به شکل بازار آزاد نیز مطرح است.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: یکی از موارد بسیار مهم تعیین تکلیف اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی و سررسید پرداخت این اسناد است که اولین سند در اسفند 97 تعیین شده است.

آقاپور گفت: واگذاری پروژه‎ها به بخش خصوصی باید طبق سررسید 6 ماهه تا یک‌ساله اتفاق افتد که غیر از این توجیه اقتصادی ندارد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 درصد صنایع در شهرک‎های صنعتی تعطیل شده‎اند و در برخی از استان‎ها این رقم به 80 درصد هم می‎رسد ولی وضعیت استان ما از این لحاظ خوب است.

لازم به ذکر است موانع اجرایی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 97، اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، پیش‏‌نویس آیین‎نامه پیشنهادی ستاد،کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‎وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‎سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‏‌های خدمت‎رسان از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر