کد خبر: 929799
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
نماینده مردم بناب در مجلس:
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس به جد در راستای حل مشکلات تولیدگران و صادرکنندگان تلاش می کنند.

ضیاءالله اعزازی  در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور جمعی از مدیران کل استان، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی و نیز جمعی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به هماهنگی بسیار بالای دولت و مجلس در زمینه رفع مشکلات و موانع تولید کنندگان و صادرکنندگان اظهار کرد: باید کمک کنیم تا مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.

وی اضافه کرد: البته مشکلاتی که مطرح می‌شوند، تا این حد هم نیستند و متأسفانه برخی از مسئولان ما مشکلات را بیش از حد بزرگنمایی می‌کنند و فضای آرام را به هم می‌ریزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صادرکنندگان باید امور خود را با سیاست‌های کلی کشور هماهنگ کنند و در این ارتباط مجلس برای حل مشکلات ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیشقدم است.

اعزازی خاطرنشان کرد: مجلس در رابطه با حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف آماده کمک و همراهی دولت است و اگر نیاز باشد با اصلاح قوانین موجود برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

در سطح کشور کمتر شهرستانی مثل شهرستان بناب داریم که کارآفرین باشند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با استماع مسائل و مشکلات تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صادرکنندگان شهرستان بناب بر رفع موانع موجود تأکید کرد.

علی جهانگیری با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص رفع مسائل و مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان افزود: در سطح کشور کمتر شهرستانی مثل شهرستان بناب داریم که کارآفرین باشند.

وی با اشاره به تلاشگری و کارآفرینی مردم بناب اظهار کرد:  شهرستان بناب جزو کارآفرین‌ترین شهرهای کشور بوده و مسئولان نیز خود را موظف به حمایت از این کارآفرینان می‌دانند.

جهانگیری تصریح کرد: هر قدر به این کارآفرینان بها داده شده و مشکلات آنها رفع شود، هیچ مشکلی در کشور پیش نخواهد آمد.

160 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان فعال هستند/ هیچ یک از واحدهای تولیدی تعطیل نیستند

فرماندار بناب نیز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه 160 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان فعال هستند؛ گفت: با وجود اینکه برخی از این واحدها به علت پاره‌ای از مشکلات با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند ولی هیچ یک از این واحدها به دلیل مسائل و سیستم اداری تعطیل نیستند و اگر واحدی تعطیل بوده به علت مشکلات حقوقی و شخصی است.

صادرات ۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومانی از بناب

امین رفیعی از افزایش قابل توجه صادرات از شهرستان بناب خبرداد و افزود: در 6 ماه ابتدای سال گذشته 27 هزار تن از شهرستان بناب صادرات به ارزش ریالی 99 میلیارد و 700 میلیون تومان داشتیم که این رقم در 6 ماهه اول سال جاری به 90 هزار تن افزایش یافته که ارزش ریالی این صادرات بالغ بر 200 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

وی سپس با ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و صنعتی شهرستان از عدم همکاری برخی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان انتقاد کرد و افزود: اراده ای برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی برخی بانک ها وجود ندارد.

قصه تکراری توسعه شهرک صنعتی بناب دیگر موضوعی بود که فرماندار بناب به آن اشاره و اظهار کرد: در راستای توسعه فاز یک شهرک صنعتی بناب قرار است 30 هکتار به این مجموعه افزوده شود که نیاز به اعتبار دارد.

رفیعی یادآور شد: شهرک صنعتی شماره 2 بناب را نیز در 800 هکتار زمین در جنوب شهرستان بناب آماده کرده‌ایم که قطعات آن آماده واگذاری به متقاضیان است و امیدواریم ادارات مربوطه در پاسخ به استعلامات تسریع کنند.

ایجاد و راه‌اندازی بانک تخصصی صنعت و معدن در شهرستان بناب

وی همچنین در ادامه سخنان خود بر ایجاد و راه اندازی بانک تخصصی صنعت و معدن در شهرستان بناب تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این بانک شاهد رفع مشکلات موجود برای صادرکنندگان باشیم.

این گزارش حاکی است، در این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مسایل و مشکلات خود را در خصوص تولید و صادرات بیان و برحل آنها تأکید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر