کد خبر: 929789
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
پرونده کلاهبرداری چند هزار‌میلیارد تومانی شرکت سکه‌ثامن که با فرار مدیرعامل آن از کشور جنجالی شده بود با بازداشت او وارد مرحله‌ای تازه شد.
پرونده کلاهبرداری چند هزار‌میلیارد تومانی شرکت سکه‌ثامن که با فرار مدیرعامل آن از کشور جنجالی شده بود با بازداشت او وارد مرحله‌ای تازه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر شهریور‌ماه امسال بود که خبر کلاهبرداری شرکت بازرگانی آریوپرگاس آیلین با عنوان «سکه ثامن» در فضای مجازی دست به دست شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت این شرکت که از سال‌۹۵ فعالیت خود را در زمینه معلاملات سکه و طلای آبشده و ... به صورت مجازی آغاز کرده بود چند روزی است که به درخواست شهروندان و خریداران و کاربران این سایت پاسخ نمی‌دهد. در حالی که موجی از نگرانی مشتریان و خریداران سکه از این شرکت را فرا گرفته‌بود خبر رسید مدیرعامل شرکت‌ثامن به نام فرهاد زاهدی‌فر با کلاهبرداری ۱۵‌هزار میلیارد تومانی از کشور گریخته است. بعد از آن بود که پلیس فتا به شهروندان برای خرید سکه در فضای مجازی هشدار داد و به صورت رسمی از طریق مقام قضایی اعلام شد فرهاد زاهدی‌فر به خارج از کشور گریخته‌است.
در حالی که چند روزی از فرار کلاهبردار میلیاردی گذشته بود پلیس اعلام کرد سرنخی‌هایی از مخفیگاه فرهاد بدست آورده است تا اینکه مأموران پلیس ناجا، مدیرعامل فراری را در یکی از کشور‌های همسایه بازداشت و شامگاه جمعه از طریق هوایی به کشور منتقل کرده‌اند.
سردار کاظم مجتبایی، جانشین رئیس پلیس اینترپل ناجا گفت: متهم پرونده ۲۰‌روز از کشور متواری شده بود، متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت بیش از ۱۰‌هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌است و از کشور متواری شد تا اینکه با تلاش صورت گرفته نیرو‌های پلیس به ویژه با حمایت و پشتیبانی خوب پلیس فتا در حوزه سایبری و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت و با محوریت پلیس بین‌الملل ناجا، محل اختفای وی در خارج از کشور شناسایی و نامبرده دستگیر و با تشریفات و مناسبات قانونی به کشور بازگردانده شد.
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران هم در حاشیه نشست با صرافان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این فرد که طبق گزارش‌ها در برخی استان‌ها نیز پرونده دارد قبل از تشکیل پرونده فرار کرده‌بود که مأموران وی را دستگیر و به ایران منتقل کردند. به گفته دادستان تهران برای دستگیری سایر متهمان نیز دستورات لازم صادر شده است.
سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا هم گفت: تاکنون ۱۷۰۰‌پرونده علیه مدیر عامل دستگیر شده تشکیل شده‌است. وی افزود: تاکنون و پیش از دستگیری مدیرعامل سکه ثامن شش‌نفر دیگر نیز در رابطه با پرونده سکه ثامن دستگیر شدند و پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده است. وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا تاکنون حدود ۸۰‌میلیارد تومان از دارایی‌های نامبرده شامل زمین، مسکن و ... را توقیف کرده است و پس از تکمیل نهایی پرونده به مقامات قضایی تحویل داده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار