کد خبر: 929778
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال گفت:‌عملیات حفاری در تونل شرقی البرز به پایان رسید و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل لاینینگ، این تونل تا پایان سال آماده شود.
نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال گفت:‌عملیات حفاری در تونل شرقی البرز به پایان رسید و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل لاینینگ، این تونل تا پایان سال آماده شود.
مراسم پایان عملیات حفاری تونل شرقی البرز دیروز در آزادراه تهران - شمال با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان، جمعی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و بنیاد برگزار شد.
در این مراسم، نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر شامل سه رشته تونل یعنی تونل رفت، تونل برگشت و تونل دسترسی است. خواجه دلویی افزود: در هر ۶۰۰ متر از مسیر تونل، دستک ارتباط بین تونل‌های اصلی و تونل‌های دسترسی وجود دارد و قطر تونل اصلی ۱۳ متر است. نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال افزود: عرض تمام شده تونل ۱۰ متر و ارتفاع تمام شده در تاج ۲/۹ است؛ این تونل بعد از منطقه یک که مسیر را ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، مسیر آزادراه را ۶ کیلومتر کوتاه‌تر و مناطق صعب‌العبور را حذف می‌کند. نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه سنسور‌های حساسیت گاز، شیر آب، بادسنج و دیگر مصادیق ایمنی در این تونل مورد توجه بوده‌است، گفت: با همکاری مشاوران ایرانی و ایتالیایی، اتصال دو طرف تونل شرقی البرز به خوبی انجام شد.
وی اظهار داشت: این تونل طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود و دو جبهه شمالی و جنوبی البرز را به یکدیگر متصل می‌کند. در ادامه این مراسم، همچنین رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: توان واقعی مهندسی کشور در آزادراه تهران - شمال نمود واقعی خود را نشان می‌دهد.
محمد سعیدی‌کیا با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال دانشگاهی عملیاتی و اجرایی برای راه‌سازی است، گفت: سرعت و دقت کار و به کارگیری تکنولوژی روز در این آزادراه از مزایای آن است و نشان از دانش فنی بالا دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار