کد خبر: 929768
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
عباس حاجی نجاری
۱۲ مهر ماه ۱۳۹۷، ایران اسلامی بار دیگر شادابی و پویایی سال‌های آغازین انقلاب را تجربه کرد و حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان جهادگر در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله‌۲ مظهر تجلی حضور جوانان میهن اسلامی در عرصه دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب و اعلام وفاداری به آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و آمادگی برای انجام یک رسالت تاریخی برای مواجهه با آخرین جبهه گشوده شده دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان در این رزمایش، ضمن تبیین دشمنی‌های گذشته امریکا علیه مردم ایران، ورود دشمن به عرصه تشدید تحریم اقتصادی در شرایط کنونی را ناشی از شکست روش‌های گذشته دانسته ویاد آور گردیدند که دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان، به تحریم رسیده است و جز راه تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد و بقیه راه‌ها در مقابل او مسدود است. رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است، یادآور شدند: اقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست امریکا است و امریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.
در شرایط کنونی نظام سلطه تقابل خود با نظام اسلامی برای به تسلیم کشاندن مردم ایران را در دو عرصه گسترش داده است
الف: یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی که از یک اتاق جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می‌شود و برای مدیریت آن علاوه بر بهره‌گیری از مراکز نظریه‌پردازی و تصمیم سازی، تمامی ظرفیت وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه، و مراکز اطلاعاتی و امنیت ملی امریکا به کار گرفته شده است.
ب: جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی که با هدایت دستگاه‌های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه که در آن اراده واستقامت مردم ایران هدف گرفته شده است. بیانات رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه معطوف به تشریح ابعاد این راهبرد دوگانه امریکا وظرفیت سازی درونی برای تحمیل شکستی دیگر ونواختن آن سیلی تاریخی برچهره امریکا است. ایشان در این مراسم در بعد ظرفیت‌سازی درونی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن بر چند نکته اساسی تأکید کردند:
تصور نکنید راهی که پیش روی ماست یک اتوبان آسفالته بی‌مانع است؛ نه، راه پیشرفت به روی ما باز است، اما راه، پُرپیچ‌وخم است. موانعی وجود دارد. دشمن به‌طور کامل در مقابل ما فعال است. ما باید در مقابله با موانع، این راه را طی کنیم. برای آنکه بتوانیم راه را طی کنیم، احساس حضور دشمن و وجود دشمن است. تا انسان نداند که دشمن در مقابل اوست برای خود حرز و دفاع و سنگر به وجود نمی‌آورد. آن روشنفکرِ راحت‌طلب و ریاکار و منافق که اساس دشمنی امریکا را انکار می‌کند و نمی‌فهمد و نسخه تسلیم در مقابل امریکا برای ملت و دولت می‌نویسد، اگر عامل دشمن نباشد، حداقل مرد میدان پیشرفت کشور نیست.
گام دیگر اعتمادبه‌نفس و عزم در ایستادگی در مسیر مبارزه است. آدم‌های بی‌روحیه خود‌کم‌بینِ فرصت‌طلب در این میدان هیچ هنری نمی‌توانند نشان بدهند؛ اگر مانع برای دیگران درست نکنند خودشان هیچ کاری که نمی‌توانند بکنند. گام بعدی، شناخت حوزه و عرصه تهاجم است. جنگ ما با دشمن در کجاست؟ این را باید درست تشخیص بدهیم. باید تهدید دشمن را درست فهم کنیم. باید بدانید دشمن از کجا حمله می‌کند. همه مردم باید درک درستی از عرصه نبرد داشته باشند.
در مسیر مقابله، باید واقعیت‌ها و توانمندی‌های خودی را شناخت، ما البته مشکل اقتصادی داریم؛ اقتصاد نفتی داریم که این خودش عیب بزرگ است. فرهنگ صرفه‌جویی نداریم؛ بسیار ضعیف است. اسراف عیب است. این عیوب را ما داریم ولی عیب واقعی این‌ها نیست.
عیب واقعی بن‌بست است که بحمدالله نداریم. ما بن‌بست نداریم. عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. بعضی سعی می‌کنند این را به جوانان ما القا کنند. دشمن این را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن‌بست است، راه‌حلی وجود ندارد مگر زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل امریکا.
من صریحاً اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور، این فکر را که مطلوب و محبوب دشمن است ترویج می‌کنند، این‌ها خیانت می‌کنند. این خیانت به کشور است. من به حول و قوه الهی و به کمک شما، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.
اگر دشمن در ما وحدت مشاهده کند، در ما احساس قدرت و عزم راسخ را ببیند، عقب می‌نشیند. دشمن اگر ببیند که ملت ایران و جوان‌های مؤمن ایرانی احساس حضور می‌کنند، احساس وظیفه می‌کنند و قدرتمندانه وسط میدان هستند، عقب‌نشینی می‌کند؛ اما اگر احساس کند ضعف و اختلاف بین مسئولین کشور هست، هم‌جهتی وجود ندارد، یا بین مردم و مسئولین فاصله افتاده است، تشویق می‌شود که شدت عمل خود را زیاد کند. همه توجه کنند: هم جوانان، هم مسئولین، باید به دشمن پیام قدرت بدهیم نه پیام ضعف.
دشمن شما را نشناخته؛ دشمن ملت ایران را نشناخته؛ دشمن، انقلاب و روحیه انقلابی و ایمانی را نشناخته؛ این تحلیل غلط موجب گمراهی او شده است. من به‌طور قاطع با اطلاعی که از وضعیت کشور دارم، قاطعانه می‌گویم این ملت و این نسل جدید تصمیم گرفته است که دیگر تحقیر نشود و دنباله‌روی قدرت‌های بیگانه و دشمن نشود. تصمیم گرفته که ایرانِ عزیز را به اوج افتخار و عزت برساند و این توانایی را دارد.
مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هم الزامات خاص خود را دارد. بخشی از آن معطوف به درک و احساس آن وتکاپو وتحرک در حوزه مردم ونخبگان است که رهبر معظم انقلاب نسبت به ایجاد آن اظهار خوش‌بینی و در همین مراسم بر آن تأکید ویادآور شدند: شرایط کنونی ومشکلات اقتصادی کشور و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور موجب حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور شده و این وضعیت آن‌ها را حساس کرده و به تکاپو و تلاش فکری و عملی وادار کرده است. نتیجه آن خروج کشور از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی‌ها که فقط تماشاگر بودند امروز احساس وظیفه می‌کنند و سرگرم تلاش می‌شوند. اما وظیفه اصلی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بردوش مسئولان ودستگاه‌های اجرایی است که رهبرمعظم انقلاب در سال ۹۷ در دو نشست با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در فاصله کمتر از ۴۵ روز؛ در ۲۴ مرداد و ۷ شهریور، راهکار‌هایی برای حل مسائل اقتصادی کشور ارائه دادند و اکنون نشانه‌های تأثیر عمل به آن راهبرد‌ها در عرصه اقتصادی آشکار، اما نیاز به ممارست وتلاش بیشتر دارد که اهم آن عبارتند از:؛ تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه وبه عبارتی اتاق جنگ اقتصادی کشور، میدان داری تیم اقتصادی دولت که باید اعضای دولت با این تیم هماهنگ باشند واز دولت حرف متناقض بیرون نیاید، تهیه نقشه راه اقتصاد کشور به گونه‌ای که بتواند ثباتی را در کشور به وجود بیاورد، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی، حل مشکل بانک‌ها با بهره‌گیری از یک کارگروه دانا حساس پرکار، خطرپذیر و شجاع و فعال شبانه‌روزی متشکل از عناصر جهادی و مبتکر، تقویت بخش خصوصی، مبارزه قاطعانه و واقعی با فساد، قاچاق، پولشویی وافراد متخلف، وتحرک عملیاتی و هدفمند در دیپلماسی وتقویت ارتباط دولتمردان با مردم و بیان مشکلات برای آنان است. تحکیم وتثبیت اقتدار منطقه‌ای ایران، ناتوانی و ضعف‌های دشمن در اجماع سازی علیه ایران، رشد آگاهی‌های اجتماعی، تقویت وحدت و انسجام ملی و... همگی نشانه‌هایی است از چشم‌انداز روشن تحقق این اراده رهبری، آنگاه که فرمودند: اقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست امریکا است و امریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار