کد خبر: 929711
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
گفت وگوی "جوان آنلاین " با عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در آستانه رقابتهای جهانی مجارستان
آزادکاران کشورمان در حالی۱۳ روز دیگر به رقابت های جهانی مجارستان اعزام می شود که قرار است به خاطر با توجه به مشکلات مالی ، تیم با ترکیب نصف و نیمه در این دوره از رقابتها در بوداپست حضور یابد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : آزادکاران کشورمان در حالی۱۳ روز دیگر به رقابت های جهانی مجارستان اعزام می شود که قرار است به خاطر با توجه به مشکلات مالی ، تیم با ترکیب نصف و نیمه در این دوره از رقابتها در بوداپست حضور یابد.

این روزها ، سالن کشتی تب و تاب خاصی حکم فرماست. آزادکاران طبق برنامه ریزی تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی در محل خانه کشتی عبداله موحد پشت سر می گذراند تا کم کم آماده مبارزه با رقبای خود شوند. طبق برنامه ریزی مسابقات ، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امسال زودترازمسابقات کشتی فرنگی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در مجارستان برگزار می شود .سال گذشته در مسابقات جهانی پاریس ، آزادکاران فقط با کسب یک مدال طلای حسن یزدانی نهم شدند.

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در مورد انتخاب برخی کشتی گیران که با انتقاداتی همراه شده در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: متاسفانه برخی ها مغرضانه و یا بدون آگاهی درباره کشتی صحبت می کنند. پس از اعلام نفرات ، برخی ها انتقاد کردند که چرا امیرحسین مقصودی ملی‌پوش وزن ۶۵ کیلوگرم برای مسابقات انتخاب شده در حالی که ما تمام این انتخابات مان براساس یک معیارهای خاصی بوده است. گزارش کادرفنی مهمترین معیار ما باری انتخاب کشتی گیران است. مقصودلو نقره جوانان جهان را در اختیار دارد در حالی که در این وزن مهران نصیری در ۲۰۱۸نتوانست در مسابقات انتظار را برآورده کند.  درباره ابراهیمی هم باید گفت که او علی رغم اینکه در جام یاشاردغو حریفان قدری نداشت نتوانست نتیجه بگیرد اما در عوض علیرضا کریمی در آسیا توانست روی سکوی قهرمانی بایستد. در ۷۰ کیلو هم مجبور به انتخاب امامی شدیم. واقعا در این وزن به خاطر فقدان کارنامه خارجی و قابل قبول از سوی نفرات برتر انتخابی مجبور به انتخاب او شدیم. در کل با توجه به اینکه نگاه ما در این وزن ها المپیکی است باید بهترین ها با به مسابقات اعزام کنیم.

وی درادامه افزود: کشتی جای بهترین هاست. هر کسی آماده باشد و برای کشتی مفید باشد قطعا به مسابقات اعزام می شود. ما با هیچ کشتی‌گیری دوستی یا دشمنی نداریم. شورای فنی ، روی هم رفته  با ۲۵۰ سال تجربه ، بیشتر از همه آبروی خودش را دوست دارد. پس باید در بدترین لحظه ، بهترین تصمیم گرفته شود. ما مجبوریم با لشکر نصفه و نیمه در بوداپست کشتی بگیریم.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: شورا چند روز پیش تشکیل جلسه داد و ترکیب کامل کشتی گیران را برای مسابقات انتخاب کرد اما رسول خادم و دیگر اعضای فدراسیون تصمیم گرفتند با توجه به شرایط مالی حاکم بر فدراسیون ، تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابتهای جهانی مجارستان با ترکیب کامل حاضر نشود تا کمی از مشکلات مالی کاسته شود.

جوادی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی برا ینکه اعزام ترکیب ناقص چه فایده ای برای کشتی ما خواهد داشت اظهار کرد: به هر حال مشکل ارزی فقط شامل کشورما می شود و دیگر کشورها با ترکیب اصلی پا به میدان می گذرانند. ما اگر این مسابقات را از دست بدهیم در واقع یک میدان بزرگ را برای تجربه اندوزی ملی پوشان از دست داده ایم. کشتی گیران المپیک ۲۰۲۰ از دل همین تورنمنتها بیرون می آیند و شاکله اصی تیم را تشکیل می دهند. ما نباید ریسک کنیم و نسبت به سایر رقبا عقب بمانیم. صحبتی که خادم با وزیر داشته ، قرار شده تا ارز ثانویه در اختیار کشتی قرار گیرد .اگر بتوانیم با ترکیب کامل در این دوره حضوریابیم خیلی خوب می شود وگرنه باید دل خوش به همان ترکیب ناقص باشم. ما سعی کردیم دراین دوره نفراتی را انتخاب کنیم که حتما برای مان مدال آوری داشته بشاند. در واقع سعی مان بر این است تا با حداقل امکانات بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. ما در دوره قبل فقط با یک طلای یزدانی نهم شدیم و باید برای کسب مدال طلای بیشتر جنگنده تر ظاهر شویم. در حال حاضر تیم‌ ‌ملی زیر نظر شخص خادم با جدیت تمرینات خود را پیگیری می‌کند و مربیان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نقاط ضعف کشتی‌گیران را در این فاصله کمتر از دو هفته ای بر طرف کنند تا کشتی‌گیران بتوانند بهترین نمایش را در رقابتهای جهانی بوداپست پیش‌رو داشته باشند. امیدوارم با توجه به این تلاش ها نتایج خوبی کسب شود.

***

طبق برنامه ریزی مسئولان در این دوره از رقابتها اوزان ۶۱-۷۴-۸۶ و ۱۲۵ در روز شنبه ۲۸ مهرماه روی تشک می روند و در ادامه اوزان ۵۷-۶۵-۷۹ و ۹۲در روز یک شنبه و اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلو هم در روز یک شنبه کشتی خواهند گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار