کد خبر: 929681
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
خسروی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل است، گفت:مردم نگرانی از بابت افزایش قیمت تمام شده مسکن نداشته باشند.

جوان آنلاین: خسروی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل است، گفت:مردم نگرانی از بابت افزایش قیمت تمام شده مسکن نداشته باشند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه میزان معاملات مسکن در استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش ۱.۷ درصدی داشته است، تشریح کرد: میزان معاملات در ۶ ماه امسال، ۱۸۹ هزار و ۵۳۲ قرارداد بوده در حالیکه در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱۰ هزار و ۸۲۲ قرارداد به ثبت رسیده است.

وی به میزان معاملات مسکن در کل کشور اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶، ۶۶۴ هزار و ۹۳۴ قرارداد منعقد شده و در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۶۹۳ هزار و ۷۳ قرارداد به ثبت رسیده که آمار‌ها نشان می‌دهد میزان معاملات در کل کشور بیشتر بوده است.

خسروی اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای اعلام می‌کنند که بازار مسکن با رکود مواجه شده، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان معاملات کاهش نیافته بلکه بازار مسکن با کسادی روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: متقاضیانی که نیاز به خرید مسکن دارند درنگ نکنند، اما سرمایه‌گذاران بخش مسکن در این ایام با احتیاط فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به طور معمول بساز و بفروش‌ها در نیمه دوم سال به دنبال جواز ساخت نیستند، افزود: هم اکنون اکثر سازندگان به دنبال خرید ملک کلنگی هستند بنابراین کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی طبیعی است.

خسروی توضیح داد: ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخلی کشور است بنابراین مردم نگرانی از بابت افزایش قیمت تمام شده مسکن نداشته باشند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: طی چندین جلسه‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون عمران برگزار شد تدابیر لازم برای بهبود وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال اخذ شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار