کد خبر: 929575
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
تكميل تخت هاي درماني علاج درد بيماران تامين اجتماعي قم
نياز به امكانات درماني دركنار روند روبه رشد جمعيت خصوصا بيمه شدگان تامين اجتماعي ازجمله دلايلي است كه سبب شده تا استان قم نيازمند به افزايش تخت هاي درماني باشد. درحالي كه براي رفع اين مشكل قراربود بیمارستان امام رضا(ع)قم كه حدود ده سال قبل كلنگ آن بر زمين زده شده بود ظرف دوسال آماده بهربرداري شود...

محمدرضا سوري

 

نياز به امكانات درماني دركنار روند روبه رشد جمعيت خصوصا بيمه شدگان تامين اجتماعي ازجمله دلايلي است كه سبب شده تا استان قم نيازمند به افزايش تخت هاي درماني باشد. درحالي كه براي رفع اين مشكل قراربود بیمارستان امام رضا(ع)قم كه حدود ده سال قبل كلنگ آن بر زمين زده شده بود ظرف دوسال آماده بهربرداري شود ، اما گذشت زمان نشان دادكه اين اتفاق به اين زودي ها عملي نخواهد شد اين درحالي است كه  به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی قم در این استان به ۱۰۰ تخت بیمارستانی تأمین اجتماعی نیاز است و اين مهم مي طلبد تا بيمارستان امام رضا(ع)هرچه زودتر به بهره برداري برسد. اين اظهارات درحالي است كه به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم قرار است اين پروژه تا پايان امسال به بهره برداري برسد، لذا بايد منتظر ماند وديد آيا پس از اين سالها انتظارها به پايان خواهد رسيد يا  خير!

 

******

كمبود امکانات بهداشتی و درمانی از جمله فضای فیزیکی و تجهیزات در قم سبب شده تا اين استان  با مشکلات و کمبودهای بسیاری دست به گریبان باشد.

دركنار اين مهم فرسودگي وعمر بالاي امكانات درماني ، فضای آموزشی محدودسبب شده تا اين معضلات  خودرا درحوزه بهداشت درمان نشان دهد.

دوسال قبل بود كه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام كرد:« اين استان  براساس شاخص جمعیت، از نظر بهداشت و درمان وضعیت نامطلوبی دارد که در این راستا دولت تدبیر و امید وارد عرصه شده و شاهد رفع مشکلات زیرساختی در استان هستیم.»

دکتر ایرانی خواه افزود :«تنها در استان قم 800 تخت بیمارستانی در حال احداث است که نزدیک به 400 تخت آن در آینده نه چندان دور در بیمارستان فرقانی آماده خدمات رسانی به مردم خواهد شد. »

اين درحالي است كه این بیمارستان نزدیک به 20 سال است كه به حال خود رها شده است و با روی کار آمدن دولت و برنامه ریزی های انجام شده قرارشد روند ساخت آن شدت بگيرد.

كلنگ زني بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) قم

نيازبه ساخت مراكز درماني وايجاد 100 تخت درماني ازجمله مسائلي بود كه سبب شد تا كلنگ زني وساخت بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) قم در دستور كار قرار بگيرد.

سرانجام سال ۸۶ بود كه كلنگ احداث اين مركزدرماني با 100تخت به زمین زده شد.

درحالي كه قرار بود در مدت 6سال اين پروژه درماني به اتمام رسيده وآماده بهربرداري شود ، اما مشكلات ريزودرشت موجب شد تا اين اتفاق نيفتد.

اما وعده افتتاح این بیمارستان بارها و بارها تکرار شد و حتی عمر این وعده و وعیدها درامتداد عمر خدمت چندین مدیر سازمانی و استانی هم قرار گرفت.
هر بار صحبت از مسائل و مشکلات زیادی بر سر راه بهره برداری این پروژه به میان آمد و دیگر بار سخن از حل آنها؛ هر مدیری میزان خاصی از درصد پیشرفت پروژه را نوید می‌داد و زمانی را برای افتتاح آن معین می‌کرد.

امید بیماران و خانواده‌های آنان بعد از گذشت حدود ۶ سال در خصوص اعلام زمان دقیق افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) قم در حالی کم رنگ و کم رنگ تر می‌شد که فروردین‌ماه امسال، مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان قم در گفتگویی در خصوص روند عملیات ساخت این پروژه گفته بود: این بیمارستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد تقی موحدی لنکرانی با اشاره به زمان اتمام این بیمارستان عنوان کرد؛ بر اساس اعلام پیمانکاران این پروژه با تامین منابع مالی همزمان با دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این اظهار نظر در حالی بود که بعد از آن و درست در مردادماه امسال مدیرکل تامین اجتماعی استان قم طی مصاحبه ای پیشرفت ۹۲ درصدی را برای این پروژه قائل شده بود و با بیان این که بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) آذرماه ۹۱ به بهره برداری کامل خواهد رسید، از جذب ۳۵۰ نیروی رسمی برای خدمت در آن خبر داد. اما آذرماه هم آمد و رفت اما خبري نشد.

تااينكه مدتي بعد مهندس موسوی مدیر عامل شرکت مدیریت طرح و اجرا خانه سازی ایران مجری طرح های بیمارستانی و اماکن سازمان تامین اجتماعی، طی بازدیدی که به همراه معاون عمرانی استانداری قم از این پروژه داشت از تحویل موقت آن در نیمه دوم دی‌ماه خبر داده بود.

اما داستان به همین جا ختم نمي شود و مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم زمانی را برای بهره برداری از این پروژه اعلام می کند که این گونه به نظر می‌رسد که درب‌های این بیمارستان کمی عقب تر و شاید در پایان اسفندماه به روی مردم باز شود.

وعده افتتاح بیمارستان 100 تختخوابی امام رضا(ع) تا پایان سال91

اوايل سال 91 بود كه مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم از افتتاح بیمارستان 100 تختخوابی امام رضا(ع) با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.

علی‌محمدی با اشاره به  افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) تا پایان سال جاری افزود:« بیمارستان امام رضا(ع) با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال و تعداد 100 تختخواب به منظور افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی برای تمام بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی استان قم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.»

اين درحالي بود كه به گفته وي تمام نیروهای این بیمارستان اعم از پزشک، پرستار و نیروهای خدماتی استخدام شده و در حال حاضر در صدد جذب پزشکان متخصص هستیم.

اين درحالي بود كه این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی از جمله جراحی عمومی، ‌جراحی زنان و زایمان، قلب، ‌اطفال و نوزادان، مامایی، اورژانس، ‌رادیولوژی و درمانگاه تخصصی است .

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم تجهیزات عمومی این بیمارستان خریداری شده و با توجه به پیشرفت 95 درصدی پروژه بعد از اتمام کار بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا (ع) تا پایان سال جاری با 253 نفر نیروی درمانی و پشتیبانی و 23 پزشک متخصص به بهره‌برداری می‌رسد.

نياز تامين اجتماعي قم به ايجاد بیمارستان 100 تختخوابی

يكي از مشكلاتي كه تامين اجتماعي قم از آن رنج مي برد برابر بودن درآمد هاي آنها با مخارج درماني است كه عملا جلوي هرگونه توسعه  را مي گيرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم دراين خصوص  مي گويد:«حدوداً ۷۵۰ هزار بیمه شده در استان قم داریم و از یک میلیون و دویست و نود و هفت هزار نفر جمعیت می‌شود گفت تقریباً ۵۸ درصد از مردم استان قم بیمه تأمین اجتماعی هستند. تا آنجا که می‌دانم دریافت و پرداختمان تقریباً برابر است.»

داوود علی‌محمدی مي افزايد:«اين موضوع سبب شده تا در این استان به ۱۰۰ تخت بیمارستانی تأمین اجتماعی نیاز داشته باشيم.»

با اين وجود هنوز بايد منتظر ماند وديد آيا اين انتظار تا پايان سال به سر مي رسد وبا اينكه بايد همچنان منتظر ماند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار