کد خبر: 929527
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
دادستان تهران در حاشیه نشست مشترک با پلیس اعلام کرد
جوان آنلاین: دادستان تهران گفت: با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا ظرف روز گذشته دستور مسدودسازی ۱۷ سایت و ۲۶ کانال صادر شده است. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آ‌بادی، دادستان تهران در حاشیه نشست با مسؤولان پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی در ارتباط با برخورد با سایت‌هایی که به صورت دروغین و بدون مبنا در ارتباط با ارز قیمت‌گذاری می‌کردند، اظهار داشت: متاسفانه برخی سایت‌های مرتبط با ارز و سکه بویژه ظرف یکی دو هفته اخیر با اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و دقیقه‌ای ارز، به التهابات دامن می‌زدند که بعد از تاکید ریاست قوه قضائیه برای برخورد با اینگونه اقدامات خلاف قانون، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا ظرف روز گذشته دستور مسدودسازی ۱۷ سایت و ۲۶ کانال در فضای مجازی صادر شده است.

هشدار دادستان
دادستان تهران خطاب به گردانندگان این سایت‌ها هشدار داد و افزود: در صورتی که بخواهند به این رویه ادامه دهند فیلترینگ‌شان ادامه پیدا خواهد کرد و باید متعهد شوند در حوزه ارز به التهاب دامن نزنند، چرا که قیمت‌گذاری وظیفه این سایت‌ها نیست. اقدامی که با همکاری پلیس و دادستانی انجام شد در راستای آرام کردن فضای جامعه بود که بی‌جهت و بی‌دلیل قیمت‌ها را بالا می‌برند، بنابراین این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.
وی گفت: بقیه آن‌ها نیز احضار خواهند شد و چنانچه به این کار خودشان ادامه دهند، حتما دادستانی وفق قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد و اگر متعهد شوند از این کار‌ها دست بردارند، حتما سعی می‌کنیم کارشان را بتوانند ادامه دهند، بنابراین برخورد با کسانی که دروغ‌پراکنی کنند یا قیمت بی‌جهت به مردم اعلام کنند جزو دستور کار بوده و اقدامات خوبی ظرف ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است.

غیرمجاز‌ها تعطیل می‌شوند
جعفری‌دولت‌آ‌بادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این سایت‌ها مجوز داشته‌اند، گفت: این موضوع در دست بررسی است و به دادسرای رسانه و پلیس فتا و تهران این موضوع اعلام شده است، برخی البته داخلی و برخی در خارج از کشور هستند که این موضوع در دست بررسی است و اگر غیرمجاز باشند تعطیل خواهند شد.

۹ کیفرخواست در حوزه صرافان
دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اخبار جدیدی از روند رسیدگی پرونده‌های اقتصادی حاصل شده است، گفت: روز گذشته ۹ کیفرخواست در حوزه صرافان و در پرونده استفاده از کارت‌های ملی صادر شد.
جعفری‌دولت‌آبادی افزود: مجموع دلاری این ۹ پرونده ۳۲۰ میلیون دلار است که رقم قابل توجهی است. امیدواریم این پرونده‌ها بزودی به دادگاه ویژه ارجاع و منجر به حکم شود. وی تصریح کرد: کیفرخواست‌هایی که ظرف روز گذشته صادر شد می‌تواند در بخش مبارزه با مسأله ارز حتما تاثیرگذار باشد، با همکاری پلیس کار خوبی در این زمینه انجام شد و در اینجا از همکاران پلیس تشکر می‌کنم.
دادستان تهران در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این پرونده‌ها هم از کارت ملی افراد استفاده شده است، گفت: در پرونده‌های قبلی عواملی بودند که کارت‌ها را استفاده کرده بودند و در اینجا صرافانی هستند که در استفاده از کارت ملی و فروختن ارز به قیمت بالاتر از قیمت مقرر بانک مرکزی، نقش داشته‌اند.

ارزفروشی دستی جرم است
علاوه بر این روز گذشته رئیس پلیس آگاهی ناجا گفته است: «ارزفروشی به صورت دستی جرم است و همه مراودات ارزی و ریالی باید در محل بانک یا صرافی‌های مجاز انجام شود». سردار محمدرضا مقیمی درباره تحولات اخیر بازار ارز اظهار داشت: در چند روز گذشته با اتفاقاتی که افتاد و تصمیمات اخذ شده توسط دولت، نیروی انتظامی و بانک مرکزی، با توجه به ممنوع بودن ارزفروشی به صورت دستی و در خیابان، بانک مرکزی و مدیران کشوری پذیرفتند افرادی که ارز دارند بتوانند در این مقطع ارز خود را ارائه دهند و ارز‌ها را به صرافان بفروشند.

واقعیت چیز دیگری بود
رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: این ارز‌ها زمانی که در بازار در چرخه اقتصاد قرار گیرد، باعث کاهش مبلغ ارز خواهد شد اگر تمام ارز‌ها در خانه‌ها جمع شود، کمبود ارز قیمت‌ها را به هم می‌زند و باعث جابه‌جایی قیمت‌ها می‌شود. اگر بازار فعال شود و هر کسی به اندازه نیاز ارز بخرد و ارز مازاد بر نیاز را به صرافی‌ها بفروشند، شاهد قیمت واقعی ارز خواهیم بود. وی افزود: واقعیت ارز چیزی نبود که اتفاق می‌افتاد. هیچ کارشناس اقتصادی این مبالغ را قبول نداشت و مشخص بود این مبالغ حباب است. واقعیت ارز آن چیزی است که این چند روزه شاهد آن بودیم. وی با بیان اینکه در این چند روز گذشته دستگیری درباره ارز به وقوع نپیوست، گفت: درباره اقداماتی که به صورت پیچیده و مجرمانه انجام می‌شود، طرح آن از ابتدای سال به وقوع پیوسته و دستگیری‌های زیادی در این ارتباط داشتیم و شاید آن دستگیری‌ها باعث اتفاقات چند روز اخیر در ارز شده است، اما نیروی انتظامی به صورت عملی و در کف خیابان در این چند روز در بازار ارز حضور نداشته است.

فروش ارز‌های تقلبی
رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین با بیان اینکه متاسفانه موارد زیادی مشاهده شد که ارز‌های تقلبی به جای ارز اصلی به مردم فروخته شد، یادآور شد: اینگونه خریداران ارز (ارز تقلبی) نمی‌توانستند شکایت کنند، چون نمی‌دانستند ارز را از کجا و از چه کسی خریده‌اند و حتی در ارائه آن نیز دچار مشکل بودند، تمام این اتفاقات اگر مدیریت شود مشکلات حل می‌شود. وی با بیان اینکه توصیه نمی‌کنیم مردم برای خرید و فروش ارز به دستفروش مراجعه کنند، گفت: خریداران و فروشندگان باید به صرافی‌ها مراجعه کنند، معلوم نیست ارز ارائه شده توسط دستفروشان واقعی باشد، حتی مواردی کشف شد که صرافان به سختی می‌توانستند تقلبی بودن ارز را تشخیص دهند. جعلی بودن ارز یک واقعیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار