کد خبر: 929510
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

جوان‌آنلاین: رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور وزیر کشور و مدیران ارشد خودروسازان و قطعه‌سازان با هدف بررسی مشکلات این صنایع برگزار شد، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش داد که مقرر شده وظیفه قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شود. البته رییس شورای رقابت که در جلسه حضور داشت با این موضوع مخالفت و اظهار کرد که در صورت تحقق این موضوع، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان این که در این جلسه گزارشی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه از جمله مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک به دلیل عدم تخصیص ارز ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مدیرعامل گمرک وعده داد در صورتی که بانک عامل در دست اجرا بودن روند تخصیص ارز برای واردات را تایید کند، گمرک نسبت به ترخیص ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه متوقف در گمرک اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از مشکلات صنایع قطعه‌سازی ارائه و اظهار شد که در چند ماه اخیر حدود ۷۰ واحد قطعه‌سازی تعطیل و حدود ۳۰ درصد نیرو‌های شاغل در این صنعت تعدیل شده‌اند که وزیر کشور وعده داد مشکلات موجود پیگیری و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

 
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار