کد خبر: 929505
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
صدراعظم آلمان که به تازگی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده با اتخاذ موضعی ضد ایرانی از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

جوان آنلاین: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که به تازگی به سرزمین های اشغالی سفر کرده است امروز پنجشنبه ضمن حضور در دانشگاه حیفا برای دریافت دکترای افتخاری این نهاد آموزشی، با اتخاذ موضعی ضد ایرانی گفت: «باید هرکاری کنیم تا ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد».

مرکل ضمن سخنرانی در این دانشگاه، تهدیدات علیه اسرائیل را به مراتب بزرگتر از آنچه در سوریه رخ می دهد، دانست.

او در بخشی از اظهارات ادعایی خود در این دانشگاه گفت: ما باید هرکاری انجام دهیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح های هسته ای شویم. پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که آیا یک توافق راه صحیحی برای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی است، یا اینکه بیش از حد ضعیف است؟

صدر اعظم آلمان در ادامه به موضوع تلاش صهیونیست ها برای تخریب روستای فلسطینی «خان الاحمر» پرداخت و آن را یک مسئله داخلی توصیف کرد. او گفت: ما ممکن است با این اقدام یا هر حرکت دیگری از سوی اسرائیل موافق نباشیم. اما این یک موضوع داخلی است و ما در آن دخالت نکردیم.

مرکل در حالی به انتقاد از توافق هسته ای ایران پرداخته که دولتش یکی از طرفین این قرارداد بوده و اعضای کابینه دولت آلمان به خصوص هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور پیشتر بر حفظ برجام تاکید کرده بودند.

صدراعظم آلمان شب گذشته وارد سرزمین های اشغالی شد و امروز پس از بازدید از موزه هولوکاست، ضمن حضور در دانشگاه حیفا، دکترای افتخاری این نهاد را دریافت کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
مرکل گفته ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد و این حرف را از 10سال قبل هم میگفت و برجام هم امری بر این ادعا بود که مورد تایید المان قرار گرفت و تا کنون هم با برجاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار