کد خبر: 929501
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
امروز حوالی ظهر انبوه مردمی که در میدان فردوسی تهران برای خرید و فروش ارز آمده بودند، دلار را از ۱۴۱۰۰ تا ۱۴۵۰۰ تومان و یورو از ۱۷۳۰۰ تا ۱۷۶۰۰ تومان معامله می‌کردند.
جوان آنلاین: گزارش میدانی از بازار خرید و فروش دلار در میدان فردوسی حکایت از این دارد که همانند چند روز گذشته انبوهی از مردم برای فروش یا خرید دلار و ارز‌های دیگر حضور دارند.

اگرچه در تابلو قیمت صرافی‌های ضلع جنوب شرقی و غربی میدان عدد ۱۰ هزار تومان برای دلار حک شده است، اما صرافی‌ها کاملا خالی از مشتری است و کسی برای خرید یا فروش مراجعه نمی‌کند. خرید و فروشی هم اگر باشد خارج از صرافی‌ها و دست به دست صورت می‌گیرد.

مردمی که در حاشیه این میدان برای خرید و فروش دلار حضور دارند، معمولا به دنبال پرس و جوی قیمت هستند که نشان می‌دهد مصرف‌کننده اصلی نیستند و تنها به دنبال این هستند تا بافروش ارزی که دارند بیشتر ضرر نکنند یا حاشیه سودشان را حفظ کنند. اکثر مردمی که به اینجا آمده‌اند فروشنده‌اند تا خریدار.

چند خریداری هم که وجودداشت به دنبال آدم منصف و قیمت مناسب بودند و در این بلبشوری بازار که هر کسی از هر قیمتی سخن می‌راند اطمینانی برای خرید نداشتند.

در پرس و جویی که از فروشندگان ارز در این مکان انجام می‌دهم، قیمت هر دلار در فاصله ۱۴ هزار و ۱۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی آن‌ها اظهار می‌شود.

از یکی از آن‌ها که قصد فروش دلار دارد قیمت را می‌پرسم و نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان را مطرح می‌کند.

وی ادامه می‌دهد که در صرافی‌های ضلع جنوبی میدان، اگرچه نوشته شده است خرید ۱۴ هزار تومان و فروش ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان، اما آن‌ها هم به این قیمت نمی‌فرشند.

قیمت یورو هم در این بازار بین ۱۷ هزار و۳۰۰ تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان گفته می‌شود.

طی روز‌های گذشته مداخله بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز باعث شده قیمت دلار از ۱۹ هزار تومان به قیمت فعلی برسد که البته طی دو روز گذشته قیمت به حدود ۱۱ هزار تومان هم رسیده بود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Germany
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
غم‌انگیز و دردناک است که بازار و عمدتاً بازاریها با لا برفتن نرخ ارز،‌ نرخ‌ کالاها را ساعتی بالا می‌بردند ولی با کمال تعجب بعد از کاهش شدید نرخ ارز، هنوز هم نرخ کالاها در حال صعود است و محموله‌های جدید بعوض کاهش قیمت، مدام درحال افزایش هستند!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار