کد خبر: 929494
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
فرمانده سپاه عاشورا خبر داد؛
فرمانده سپاه عاشورا از نمایش اقتدار 40 هزار بسیجی با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در تبریز خبر داد.

رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2 مدتی است تیتر مهم رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست. اخبار و تصاویر منعکس شده از این رزمایش از حضور پرشور و با نشاط بسیجیان در عرصه‌های خدمت‌رسانی حکایت دارد، تاکنون دو مرحله از این رزمایش انجام شده و مرحله پایانی آن، روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا در این باره گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص)2 با الهام از اعزام پرشکوه رزمندگان در دوران دفاع مقدس طراحی شده است.

این رزمایش برای نمایش اراده بسیج به عنوان عصاره ملت در مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی شکل گرفته و در استان ما نیز همزمان با سراسر کشور به نحو بسیار مطلوبی برگزار شده است.


مرحله اول رزمایش؛ خدمت بی‌منّت بسیج به مردم

سردار خرّم افزود: رزمایش سه مرحله دارد که مرحله اول با هدف خدمت  بی‌منّت به ولی نعمتان انقلاب به ویژه مردم مناطق محروم و حاشیه‌نشین اجرا شد که بیش از 300 گروه جهادی، طی 20 روز در مناطق روستایی و محروم شهری به فعالیت پرداختند. بسیج توانست در قالب اردوهای جهادی به بیش از 15 هزار نفر از مردم خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی ارائه دهیم.

وی افزود: بیش از 6 هزار نفر بسیجیِ مومن، انقلابی و پای کار توانستند 282 پروژه عمرانی مانند ساخت خانه محروم، تکمیل و مرمت مسجد، مدرسه، حسینیه و خانه بهداشت و آبرسانی شرب و کشاورزی را به اتمام برسانند.

خرم گفت: در طول برگزاری رزمایش خدمت، 6 هزار و 790 نفر از خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی بسیج بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: بیش از 13 هزار بسته نوشت‌افزار در قالب طرح "یک کاسب یک دانش آموز" در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: یک‌هزار و 800 نفر از بسیجیان جامعه کارگری نیز یک روز کامل به صورت رایگان برای کمک به تولید و صنعت استان، بازیافت مواد، تعمیر و نگهداری و ایمنی و بهداشت در واحد‌های تولیدی به صورت داوطلبانه فعالیت کردند.

وی ادامه داد: همزمان با اردوهای جهادی به همت بسیج میز خدمت تشکیل شد و مدیران و مسوولان دستگاه‌های مختلف با حضور میدانی به مشکلات مردم رسیدگی کردند.


ارتقای آمادگی بسیج و نمایش اقتدار آن برای استکبار جهانی

فرمانده سپاه عاشورا در تشریح مرحله دوم رزمایش بیان داشت: با توجه به اهمیت ارتقای آمادگی بسیجیان و نمایش اقتدار بسیج برای دشمنان این مرز و بوم، با فراخوانی 40 گردان بیت‌المقدس و حضور بسیجیان در اردوگاه به صورت شبانه و تمرین تاکتیک رزم شبانه طی روزهای 21 و 22 شهریور در تبریز و 20 شهرستان دیگرِ استان برگزار شد.

 خرّم خاطرنشان کرد: این خدمات و رزمایش در کمتر از یک ماه برگزار شد و هدف این کار بزرگ، امید آفرینی مردمی و‌ مأیوس‌سازی دشمن و ‌اعلام تعامل با همه دستگاه‌هایی است که خواستار همکاری با بسیج هستند.

 

تجمع 40 هزار نفری تصویری گویا از ظرفیت بزرگ مردمی برای عبور از مشکلات

سردار خرم ،در ادامه ضمن اشاره به مرحله سوم رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) خبر از تجمع 30 هزار نفر از بسیجیان استان در تبریز خبرداد و گفت: این تجمع که همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، نمایشی است از همبستگی ملی و اقتدار عاشورایی بسیج، این تجمع تصویری واضح، شفاف و گویا از ظرفیت بزرگ مردمی برای عبور از مشکلات مختلف فرهنگی و اقتصادی است. این تجمع دلگرمی برای دوستداران انقلاب و مردم عزیز خواهد بود و یک یاس و ناامیدی بزرگ در جبهه استکبار خلق خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بسیج بدنه فعال ملت است و بسجیان استان برای رفع مشکلات اقتصادی، پشتبانی از ملت و همکاری با دولت و مبارزه با احتکار و مفاسد اقتصادی برای عبور از این مشکلات همواره آماده هستند. کما اینکه در طول سه ماه گذشته نیروهای مردمی بسیج در استان با احساس وظیفه مثال زدنی توانستند در چندین جبهه کمک حال مردم و دولت باشند. از برگزاری اردوهای جهادی گرفته تا کشف انبار احتکار لوازم ضروریِ مردم که همه نشانگر پای‌کار بودن بسیج برای رفع مشکلات اقتصادی است.

فرمانده ارشد سپاه در استان خاطر نشان کرد؛ بسیج به عنوان نیروی منحصر به‌فرد مردمی در طول 40 سال گذشته توانسته بارها انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سخت عبور دهد و این عظمت و شکوه بسیج، رهین منت امام بزرگوار ماست که با نگاه راهبردی این شجره طیبه را بنا نهاد.

سردار خرم افزود: بسیجیان استان روز پنجشنبه به نمایندگی از مردم غیور و قهرمان آذربایجان با فرمانده، رهبر و مقتدای خویش تجدید پیمان خواهند کرده و یک بار دیگر آمادگی خود را برای ایفای نقش در تمام صحنه مورد نیاز و دفاع از آرمان‌های شهدا به نمایش خواهند گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر