کد خبر: 929470
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
رئیس پلیس‌آگاهی ناجا گفت: متأسفانه موارد زیادی مشاهده شد که ارز‌های تقلبی به جای ارز اصلی به مردم فروخته شد و خریداران نمی‌توانستند شکایت کنند، چون نمی‌دانستند ارز را از چه کسی خریده‌اند.
رئیس پلیس‌آگاهی ناجا گفت: متأسفانه موارد زیادی مشاهده شد که ارز‌های تقلبی به جای ارز اصلی به مردم فروخته شد و خریداران نمی‌توانستند شکایت کنند، چون نمی‌دانستند ارز را از چه کسی خریده‌اند.
سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش کارآگاهان پلیس‌آگاهی کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در چند روز گذشته با توجه به ممنوع بودن ارز فروشی به صورت دستی و در خیابان، با اتفاقاتی که افتاد و تصمیماتی اخذ شده توسط دولت، نیروی انتظامی و بانک مرکزی، مسئولان کشوری پذیرفتند افرادی که ارز دارند بتوانند در این مقطع ارز خود را ارائه دهند و ارز‌ها را به صرافان بفروشند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: این ارز‌ها زمانیکه در بازار در چرخه اقتصاد قرار گیرد قاعدتاً باعث کاهش مبلغ ارز خواهد شد اگر تمامی ارز‌ها در خانه‌ها جمع شود، کمبود ارز، قیمت‌ها را به هم می‌زند و باعث جابه‌جایی قیمت‌ها می‌شود، اگر بازار فعال شود و هر کسی به اندازه نیاز ارز بخرد و ارز مازاد بر نیاز را به صرافی‌ها بفروشند، شاهد قیمت واقعی ارز خواهیم بود.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه متأسفانه موارد زیادی مشاهده شد که ارز‌های تقلبی به جای ارز اصلی به مردم فروخته شد، گفت: اینگونه خریداران ارز (ارز تقلبی) نمی‌توانستند شکایت کنند، چون نمی‌دانستند ارز را از کجا و از چه کسی خریده‌اند و حتی در ارائه آن نیز دچار مشکل بودند، تمامی این اتفاقات اگر مدیریت شود مشکلات حل می‌شود. وی با بیان اینکه اصلاً توصیه نمی‌کنیم مردم برای خرید و فروش ارز به دستفروش مراجعه کنند، گفت: خریداران و فروشندگان باید به صرافی‌ها مراجعه کنند، معلوم نیست ارز ارائه شده توسط دستفروشان واقعی باشد حتی مواردی کشف شد که صرافان به سختی می‌توانستند تقلبی بودن ارز را تشخیص دهد، جعلی بودن ارز یک واقعیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار