کد خبر: 929469
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
مردی که متهم است به خاطر اختلاف ملکی، صاحب دفترخانه ثبت اسناد را به قتل رسانده‌است، در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد.
مردی که متهم است به خاطر اختلاف ملکی، صاحب دفترخانه ثبت اسناد را به قتل رسانده‌است، در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد.
به گزارش خبرنگار ما، بهمن‌سال گذشته مأموران پلیس پایتخت از درگیری در یک دفتر ثبت اسناد رسمی باخبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس در راه پله با جسد صاحب دفترخانه در حالیکه از ناحیه سر به شدت دچار جراحت شده بود مواجه شدند. عامل قتل که در محل حضور داشت بازداشت شد و پرونده با موضوع قتل در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس قرار گرفت. متهم در پلیس‌آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «در یکی از رشته‌های علوم انسانی مدرک دکتری گرفتم و مشغول کار شدم تا اینکه تصمیم گرفتم مبلغی از پس‌اندازم را که حاصل چند سال کار بود زمین بخرم. دو سال قبل از مقتول زمینی به متراژ ۲۵۰ متر خریدم، اما در این مدت او برای انتقال سند کاری نکرد و همین باعث اختلاف و درگیری بین ما شد. این گذشت تا اینکه روز حادثه قرار بود مقتول کار انتقال سند را انجام دهد، اما قبل از رفتن به دفتر خانه این بار با پسر مقتول درگیر شدم. اهمیتی ندادم و در همان دفترخانه منتظر ماندم تا مقتول بیاید که بعد مطلع شدم صاحب دفترخانه به خاطر اتفاقی که برایش افتاده بود به دفترش نمی‌آید. باور کنید از قتل اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است.»
با انکار‌های مرد جوان، وکیل مقتول به عنوان شاهد حادثه که روز حادثه در آنجا حضور داشت، گفت: «زمان درگیری در محل بودم که مقتول و متهم با هم درگیر شدند. در آن درگیری قصد میانجیگری داشتم که ناگهان خریدار با چاقو یک ضربه به مقتول زد و او از پله‌ها به پایین پرت شد و فوت کرد.»
با اظهارات شاهد حادثه و رصد دوربین‌های مداربسته متهم لب به اعتراف گشود و گفت: «بعد از اینکه مقتول را با چاقو زخمی کردم از ترس به طبقه بالا رفتم و چاقو را داخل سطل آشغال انداختم. سپس برای رد گم کردن به دفترخانه رفتم تا نشان دهم منتظر مقتول هستم.»
با اقرار‌های متهم و بازسازی صحنه جرم پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. با اعلام رسمیت جلسه، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد سپس اولیای‌دم با قرار گرفتن در جایگاه درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با انکار قتل گفت: «با مقتول اختلاف ملکی داشتیم و حتی کار به دادگاه نیز کشید و در آخر او محکوم شد. به همین خاطر قرار شد مقتول زمین را به نام من بزند، اما روز حادثه وقتی در راه پله‌های دفترخانه همدیگر را دیدیم او برخورد نامناسبی کرد و به طرفم حمله کرد. همین باعث درگیری شد و در آن درگیری برای دفاع از خودم با چاقویی که همراهم بود یک ضربه زدم که ناخواسته به گردنش خورد.» متهم در آخر گفت: «باور کنید در سقوط مقتول به پایین پله‌ها نقشی نداشتم و خود مقتول به خاطر اینکه تعادلش را از دست داده بود به پایین پرتاب شد. قبول دارم در بازجویی‌ها دروغ گفتم، اما باور کنید در قتل او نقشی نداشتم.»
بعد از دفاعیات متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: «بنا به گزارش پزشکی قانونی که اعلام کرده‌است ۸۰‌درصد علت فوت به دلیل شکسته شدن جمجمه بوده که حین سقوط اتفاق افتاده است، بنابراین علت دقیق مرگ مشخص نیست و موکلم ضربه کشنده را نزده است.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار