کد خبر: 929344
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
همایش روز جهانی " سالمند " با حضور جمع کثیری از سالمندان موفق و مسئولان سازمان ها و نهادهای ذیربط با مشارکت اداره کل سلامت واموراجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز، اداره کل بهزیستی استان و بنیاد فرزانگان سالمندان استان درمحل سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

هدف از برگزاری چنین مراسمی ترویج موضوع گفتمان سالمندی دربین مسئولین، خانواده ها وافراد جامعه، ایجاد حساسیتهای لازم دربین تصمیم سازان و تصمیم گیران درباره مسائل سالمندی استان و همچنین تقویت همکاری های درون و بین  بخشی است.

مهندس ایرج شهین باهر شهردارتبریز، در آئین گرامیداشت و تکریم مقام سالمندان به شهروندان ارشد و مسئولان در این مراسم گفت: سازمانها و موسسات دخیل در این امر مراسمی را برگزار می کنند تا با استفاده از این فرصت به بررسی چالشها دستاوردهای خود در خصوص وضعیت سالمندان در ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این قشر از جامعه بپردازند.

شهین باهر در ادامه افزود: تاکید بر احترام و تکریم سالمندان در خانواده، تقویت و حمایت از مراقبت سالمند در خانواده، ارتقای امید به زندگی و استفاده از توانمندی ها و تجربیات سالمندان دارد، تلاش می کند تا با طراحی، برنامه ریزی و تدوین خط مشی و سیاستهای مشابه، ارتقای کیفیت زندگی و سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، اقدام کند.

حجت الاسلام احمد حمیدی، افزایش مشارکت های داوطلبانه شهروندان جهت واگذاری مسئولیت ها، تکالیف وافزایش ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی  و اجتماعی سالمندان  را از اهداف اصلی حمایت از تشکیل کانون های سالمندی در سطح محلات شهر عنوان کرد.

حمیدی ارتقای سطح آگاهی و توانایی سالمندان به منظور بهبود بخشیدن به شیوه زندگی و استفاده از توان علمی، تخصصی، آموزشی سالمندان در ارتقای سطح سلامت خود و جامعه را از دیگر اهداف راه اندازی کانونهای سالمندی محلات برشمرد.

وی گفت: سالمندان شهروندان ارشد این شهر هستند و باید مورد احترام تمامی اقشار قرار گیرند، در این زمینه مدیریت شهر وظیفه دارد بستر تحقق وظایف اجتماعی جامعه را فراهم نماید.

معاون فرهنگی و  اجتماعی شهردار ی تبریز با اشاره به اینکه تکریم سالمندان در آموزه های دینی وادبیات کهن ما ایرانیان بارها مورد تاکید قرارگرفته است اظهار کرد: توجه به سالمندان که منبع تجربه، دانش و بزرگی هستند، نشانه جامعه سالم است،

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز بااشاره به آمار جمعيت سالمندی گفت: با توجه به نرخ بالای سالمندی  در استان  آذربایجانشرقی برنامه ریزی در حوزه های سلامت، ورزش، اوقات فراغت، توانبخشی و ایجاد بسترهای لازم جهت حضور سالمندان در اجتماع ضروری است.

حجت الاسلام احمد حميدي در پایان  از برنامه ریزی جهت  افتتاح 21 کانون سالمندی محلات در سال آینده   خبر داده و خاطرنشان كرد. شهرداری تبریز در سالهای اخیر در کنار اجرای پروژه های زیربنایی برای عمران و آبادانی شهر، توجه به کارهای فرهنگی و تکریم از اقشار مختلف جامعه را جزو برنامه های اجرایی خود قرار داده است.

گفتنی است؛ به مناسبت روز جهانی سالمندان با همت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز  مراسم گرامیداشت وتکریم مقام سالمند در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

اسکندرنژاد دبیر بنیاد فرزانگان و ارشدزاده مدیر کل اداره بهزیستی استان و مهندس صادق زاده دبیر بنیاد بازنشتگان استان و عضو شورای اسلامی شهر تبریز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

اجرای سرود ملی توسط گروه سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای موسیقی سنتی عاشیق توسط عاشیق حسن اسکندری و اجرای نمایش طنز توسط هاشم چاوشی از دیگر آیتم این برنامه بود.

در حاشیه  این مراسم نمایش نمایشگاه دستاورد های سالمندان درسالن ورودی آمفی تئاتر  فرهنگ سرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

در پایان این همایش، از سالمندان موفق حوزه های مختلف تجلیل و تقدیر گردید و به افراد حاضر در همایش به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر