کد خبر: 929330
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه بین ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و زندانها و اقدامات تامینی این استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ادارت کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و زندان‌ها و اقدامات امنیتی و تربیتی این استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل و نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی بین دو اداره کل منعقد شده است.

وی افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه و در مقام عمل، برای مددجویان زندان، خانواده آنها، کارکنان و خانواده کارکنان زندان کلاس‌های آموزشی طرح ملی حفظ قرآن کریم در مقاطع سنی 7 تا 12 سال جهت حفظ جزء 30 قرآن کریم ، 19 تا 12 سال حفظ جزء 30 و 1 قرآن کریم و بالای 19 سال حفظ جزء 30 ، 1 و 2 و حفظ موضوع برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان استفاده با اشاره به ظرفیت وقف مشارکتی عنوان کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی و سایر نیازهای روز اداره کل زندان‌های استان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: تامین مربیان خواهر و برادر دوره‌های حفظ قرآن کریم، اعزام مبلغ در ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر و اجرای طرح فرهنگی زندگی به رنگ خدا از موارد دیگری است که در تفاهم‌نامه آمده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز با اشاره به حمایت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی زندان‌ها در طول سال افزود: در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی در مناسبت‌های مذهبی و ملی برای مددجویان زندان برگزار می‌شود.

محمود باهنر با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف سال برای مددجویان زندان اظهار کرد: علاوه بر محافل قرآنی مسابقات قرآن نیز در سه گروه مددجوان، سربازان و کارکنان اداره کل زندان‌ها در طول سال برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر