کد خبر: 929319
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
با توجه به گرانی ارز و مصوبه شورای فنی کشتی آزاد فدراسیون کشتی مطرح شد
در حالی دیروز ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام شد که با توجه به مشکلات ارزی و گرانی دلار، احتمال اعزام تیم ناقص به جهانی مجارستان وجود دارد.
سعید احمدیان
در حالی دیروز ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام شد که با توجه به مشکلات ارزی و گرانی دلار، احتمال اعزام تیم ناقص به جهانی مجارستان وجود دارد.
سر رسول خادم این روز‌ها در فدراسیون کشتی حسابی شلوغ است. از یک طرف برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در جهانی مجارستان و از طرف دیگر گرانی ارز و مشکلات مالی فدراسیون برای تأمین هزینه‌های اعزام تیم به مسابقات جهانی سبب شده تا خادم این روز‌ها فرصت سر خاراندن هم نداشته باشد.
اعلام نفرات اعزامی به مسابقه جهانی
در حالی هنوز با وجود جلسه رئیس فدراسیون کشتی با وزیر ورزش مشکل اعزام تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی جهان حل نشده که دیروز شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، تشکیل جلسه داد و نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان را معرفی کرد.
بر اساس اعلام این شورا، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، باقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، عزت‌الله اکبری در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیچ در وزن ۹۷ کیلوگرم و پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان آزادکاران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان که از ۳۰ مهر آغاز می‌شود، انتخاب شدند.
احتمال عدم اعزام تیم کامل
با وجود اینکه ترکیب کامل تیم ملی کشتی آزاد برای رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام شد، اما با توجه به مشکلات ارزی و در صورت تأمین نشدن بودجه لازم برای اعزام تیم کامل، شورای فنی کشتی آزاد مقرر کرد در صورت عدم تأمین بودجه کافی تیم کشتی آزاد به صورت ناقص به مجارستان برود.
در مصوبه شورای کشتی آزاد در این رابطه آمده است: «مقرر گردید با توجه به شرایط و تنگنا‌های مالی و هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی ارز، بلیت و تدارکات اعزام تیم‌ها، در صورت محدودیت منابع جهت اعزام تیم‌های ملی بزرگسالان، مدیر تیم‌های ملی بزرگسالان مجوز دارد نسبت به انتخاب کشتی‌گیران برتری که شانس کسب نتیجه و ارائه عملکرد فنی مناسب‌تری در مسابقات جهانی دارند، بر اساس پیشنهاد کادر فنی اقدام نماید.»
کشتی امیدی به وزارت ورزش ندارد
منصور برزگر، عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد با ابراز امیدواری بر حل مشکل اعزام تیم‌های ملی کشتی به رقابت‌های جهانی بزرگسالان و زیر ۲۳ سال دیروز به پایگاه خبری ورزش سه گفت: «اگر به کشتی کمک نشود در نهایت ناچار هستیم با ترکیب ناقص راهی هر دو رقابت بزرگسالان و امید‌های جهان شویم.»
با این حال وی در ادامه حرف‌هایش کنایه‌ای هم به مسئولانی زد که اراده‌ای برای حل مشکلات کشتی ندارند: «برخی دوستان بهتر است نزدیک مسابقات جهانی بگذارند سر مسئولان کشتی به کار خودشان باشد.»
علاوه بر این هادی حبیبی، سرپرست تیم کشتی آزاد هم معتقد است با وجود جلسه رسول خادم با وزیر ورزش، وی به حل مشکلات مالی کشتی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی خوش‌بین نیست. حبیبی با تأکید بر اینکه خیلی نسبت به بهبود وضعیت مالی کشتی بعد از دیدار رئیس فدراسیون با وزیر ورزش امیدوار نیست، دیروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «کشتی خیلی روی حمایت وزیر حساب نمی‌کند. آن‌ها هیچ‌کاری برای کشتی انجام نمی‌دهند. ارز ثانویه‌ای که گفته‌اند به فدراسیون می‌دهند، خیلی متفاوت با ارزی نیست که در بازار در اختیار ما قرار می‌دهند. واقعیت این است که آن‌ها کشتی را رها کرده‌اند و کشتی این روز‌ها به لحاظ مالی فشار سنگینی را روی دوش خود احساس می‌کند.»
سرپرست کشتی آزاد در ادامه انتقادات تندتری را نسبت به کسانی که معتقدند ورزش در اولویت نیست، مطرح کرد: «آن‌ها می‌خواهند کشتی را تعطیل کنند، در حالی که ما تیم خوبی داریم. نتایج بازی‌های آسیایی هم این را نشان داد، چون پنج طلا از مجموع ۲۰ طلای ایران را کشتی گرفت. جهانی هم همینطور است و ما دست خالی برنخواهیم گشت. گفته‌اند ورزش در این وضعیت اولویت نیست، در حالی که من معتقدم واقعاً باید در اولویت باشد، چون تأثیر زیادی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت و اجتماع را به سوی سلامت خواهد برد. اشتباه است اگر ورزش را جزو اولویت‌ها قرار ندهند، چون تأثیرات زیادی در جامعه خواهد گذاشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار