کد خبر: 929306
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
فرانسه دارایی‌های وزارت اطلاعات را مسدود كرد
وزارت خارجه، کشور و اقتصاد فرانسه در بیانیه‌ای مشترک، تصمیم دولت این کشور را برای مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران اعلام کردند.
وزارت خارجه، کشور و اقتصاد فرانسه در بیانیه‌ای مشترک، تصمیم دولت این کشور را برای مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران اعلام کردند؛ تصمیمی که با ادعای نقش داشتن یک دیپلمات ایرانی در حمله تروریستی خنثی شده به نشست منافقین در پاریس گرفته شده است. همزمان، پلیس فرانسه یک انجمن مربوط به شیعیان معروف به مرکز «زهرا» و خانه‌های اعضای آن را به اتهام مقابله با تروریسم بازرسی کرد.
نهم تیر ماه ۱۳۹۷، شهر پاریس میزبان نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین بود؛ گروهکی که ترور بیش از ۱۷ هزار ایرانی را در جریان درگیری‌های دهه ۶۰ در پرونده خود دارد. نشست تیرماه پاریس، این بار به یمن ورود چهره‌هایی مانند جان بولتون و رودی جولیانی به کاخ سفید، پر سر و صداتر از همیشه برگزار شد، ولی همان موقع، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد شمار زیادی از مهمانان گردهمایی منافقین در پاریس با وعده سفر توریستی رایگان در این تجمع شرکت کرده‌اند. هنوز چند روزی از این نشست نگذشته بود که همزمان با سفر اروپایی حسن روحانی رئیس جمهور، دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد، دو دیپلمات ایرانی را به اتهام بمب‌گذاری در گردهمایی منافقین بازداشت کرده است. مقامات بلژیکی اتهام آن‌ها را «تلاش برای انجام حمله تروریستی» اعلام کردند. همان موقع، محمدجواد ظریف در توئیتر خود به همزمانی این اتهام با سفر رئیس‌جمهور به اروپا اشاره کرد و نوشت: «چه همزمانی جالبی! همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا، یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد.» حالا به فاصله‌ای سه ماهه از طرح این اتهام، وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را کم‌سابقه توصیف کرده، اتهام علیه ایران را ثابت شده فرض کرده و ضمن مسدود کردن دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران و دو شهروند ایرانی در ارتباط با طرح ادعایی حمله به گرد‌همایی تیرماه منافقین در پاریس، اعلام کرده‌اند که با این تصمیم‌گیری، «فرانسه بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم به هر شکلی، به ویژه در خاک خودش تأکید می‌کند.»‌در بیانیه مشترک سه وزارتخانه آمده است: «در تاریخ ۳۰ ژوئن تلاش برای حمله در ویوپنت خنثی شد. واقعه‌ای تا این حد جدی در خاک ما نمی‌تواند بدون مجازات بماند.»
همزمان، بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیرو‌های ویژه پلیس فرانسه به یک مرکز اسلامی معروف به مرکز زهرا و چندین منزل مسکونی در شمال فرانسه یورش بردند. هدف این حمله هم مبارزه با تروریسم اعلام شده و ظاهراً دولت فرانسه اعضای این مرکز را هم در حمله خنثی شده ادعایی به گرد همایی تیرماه منافقین مرتبط می‌داند. سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سه وزارتخانه فرانسه، درباره دست‌های شومی که درصدد تخریب روابط دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشور‌های مؤثر اروپایی هستند، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بهرام قاسمی در خصوص اتهام ناروا و واهی به یکی از دیپلمات‌های کشورمان که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس متهم و دستگیر شده است، اظهار داشت: بار دیگر با رد اتهامات و ادعا‌های مطرح شده مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به دستگیری دیپلمات ایرانی اعلام می‌کنیم و خواستار آزادی فوری ایشان هستیم. وی تمام ماجرا را سناریو و توطئه‌ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه‌گردانی یک گروهک تروریستی و ضد مردمی مقیم فرانسه انجام می‌پذیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی، تأکید کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود نقش معاندان، بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است؛ بنابراین خواهان واقع‌بینی مقامات فرانسوی در قبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجدداً نسبت به دست‌های شوم بداندیشان که درصدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشور‌های مؤثر اروپایی هستند، هشدار می‌دهیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
کشورهای اروپایی غربی آلمان و انگلیس،فرانسه دشمن ملت و کشور هستند و با آمریکایی ها فرقی ندارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار